لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۱

استراوس کان با یک شکایت جدید «تعرض جنسی» روبرو شد


تریستان بانون، شاکی جدید رییس پیشین صندوق بین المللی پول
تریستان بانون، شاکی جدید رییس پیشین صندوق بین المللی پول
یک نویسنده فرانسوی روز دوشنبه اعلام کرد که از دومینیک استراوس کان به اتهام «تعرض جنسی» شکایت می کند، ولی رییس پیشین صندوق بین المللی پول می گوید که اتهامات تریستان بانون دروغ است و از وی شکايت خواهد کرد.
به نوشته روزنامه فرانسوی ليبراسيون، وکلای فرانسوی دومينيک استراوس کان اتهامات خانم بانون را «خيالی» خواندند.
تريسنان بانون ادعا می کند در فوريه سال ۲۰۰۳ زمانی که با دومينيک استراوس کان مصاحبه می کرده، مورد تعرض جنسی قرار گرفته است.
خانم بانون برای نخستين بار در سال ۲۰۰۷ در يک برنامه تلويزيونی ماجرای تعرض جنسی را بازگو کرد. ولی تهیه کننده اين برنامه نام متهم را پخش نکرد.

خانم بانون گفت: «در زمان مصاحبه وی از من خواست برای پاسخ به پرسش ها دستش را بگيرم و سپس بازويش را...با يکديگر به شدت درگير شديم و به روی زمين افتاديم. وی سعی کرد شلوار جينم را از پايم در بياورد.»
ديويد کوبی، وکيل خانم بانون گفت که شکايت موکلش ارتباطی به پرونده نيويورک ندارد.
آقای استراوس کان حدود شش هفته پيش به اتهام قصد تجاوز به يک زن خدمتکار هتلی در نيويورک تحت تقيب قرار گرفت ولی دادگاه درباره صحت ادعاهای این خدمتکار به شدت دچار ترديد شده است.
رئيس صندوق بين‌المللی پول از ابتدا اتهام تجاوز جنسی به این خدمتکار ۳۲ ساله گينه‌ای را رد کرده بود.
يک منبع آگاه در اين باره گفته است، دادستانی نيويورک بدون بررسی پيشينه اين خدمتکار هتل عليه استراوس‌کان اقامه دعوی کرده است.
وی در اين باره اظهار داشته است: «تقريباً هر آنچه اين زن گفته بود، از همان اول نادرست بود، اما کسی اين مسئله را بررسی نکرد و همه می‌خواستند چيز ديگری را باور کنند.»
خدمتکار مورد اشاره در گذشته و هنگام ارايه درخواست پناهندگی‌ نيز اظهارات نادرستی بيان کرده بود و احتمالاً با گروه‌های تبهکار در ارتباط است.
برخی در فرانسه معتقدند که پرونده های مطرح شده عليه رئيس سابق صندوق بين المللی پول توطئه جناح راست فرانسه است تا مانع شرکت وی در انتخابات رياست جمهوری فرانسه در سال ۲۰۱۲ شود.
دومينيک استراوس‌کان، که وزير پيشين دارايی اقتصاد فرانسه بوده است، از اميدهای حزب سوسياليست در رقابت‌های رياست جمهوری فرانسه به شمار می‌رفت و حتی برخی از نظرسنجی‌ها حاکی از آن بود که وی در صورت شرکت در انتخابات، از نيکولا سرکوزی، رئیس جمهور فرانسه پيشی خواهد گرفت.
به گزارش آسوشيتدپرس، طبق يک نظرسنجی که روز دوشنبه انجام گرفته، در حالی که ۴۲ درصد فرانسوی های می گويند که آینده سیاسی آقای استراوس‌کان در اين کشور از بین نرفته، ۵۱ درصد فرانسوی ها زندگی سياسی وی را پايان يافته می دانند.
XS
SM
MD
LG