لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۵

اعتراض دانشجويان به محدودیت های جدید در دانشگاه شیراز


دانشجويان معترض با سر دادن شعارهايی خواستار استعفای دکتر محمد صادقی رييس دانشگاه شيراز شدند.
دانشجويان معترض با سر دادن شعارهايی خواستار استعفای دکتر محمد صادقی رييس دانشگاه شيراز شدند.

در پی اعلام و اجرای « منشور اخلاقی » در خوابگاه های دانشگاه شيراز، صدها تن از دانشجويان دختر و پسر دانشگاه شيراز، روز سوم ارديبهشت از حضور در کلاس های درس دانشگاه خودداری کردند.


به گزارش خبرگزاری کار، ايلنا، شمار دانشجويان معترض در روز دوشنبه را ۲۰۰۰ نفر اعلام کرد.


براساس اين گزارش، اعتراض دانشجويان اين دانشگاه از شب گذشته آغاز شده و به دنبال اعمال محدوديت در خوابگاه‏های پسرانه اقدام به برگزاری تجمع کردند و خواستار برکناری رياست دانشگاه هستند.


اعتراض دانشجويان پس از آن آغاز شد که مديريت دانشگاه اعلام کرد محدوديت های جديدی در مورد پوشش و ورود و خروج دانشجويان در خوابگاه ها در نظر گرفته شده است.



اعتراض دانشجويان پس از آن آغاز شد که مديريت دانشگاه اعلام کرد که محدوديت های جديدی در مورد پوشش و ورود و خروج دانشجويان در نظر گرفته شده است.

طبق اين مقررات جديد، ورود و خروج دانشجويان به خوابگاه از ساعت ۲۳ الی ۵ صبح به طور کلی ممنوع اعلام شده است.


اين قوانين جديد دانشجويان را از استفاده از رکابی و شلوارک به عنوان لباس راحت در محوطه خوابگاه و راهرو ها منع می کند.


دانشجويان معترض با سر دادن شعارهايی خواستار استعفای دکتر محمد صادقی، رييس دانشگاه شيراز شدند.


دانشجويان دانشگاه شيرازفهرستی شامل خواسته های ۱۱ گانه خود را به مسئولان دانشگاه ارايه دادند.


دانشجويان معترض از جمله خواستار استعفای مسئولان دانشگاه به دليل عدم کفايت و ناامن کردن محيط دانشگاه، بهبود وضع نابسامان خوابگاه ها، آزادسازی کليه فعاليت های فرهنگی، صنفی، سياسی و اجتماعی، لغو کليه محدوديت های اعمال شده به دانشجويان اعم از دختر و پسر و اصلاح نحوه برخورد دستگاه های نظارتی شده اند.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ايسنا، فرماندار شيراز نيز با حضور در جمع دانشجويان معترض، از نزديک با مطالبات دانشجويان آشنا شد.


دکتر صادقی رييس دانشگاه شيراز، در گفت و گو با ایسنا، ريشه اين اعتراضات را نوعی سوء تفاهم خوانده و گفته است که اين مقررات مربوط به آيين نامه های خوابگاهی می شود که از سال های قبل موجود بوده و به تازگی به دانشجويان اعلام شده است.


XS
SM
MD
LG