لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۳۴

وقتی سوپرمن از خیر پاسپورت آمریکایی‌اش می‌گذرد


صحنه‌ای از کمیک استریپ جدید سوپرمن
صحنه‌ای از کمیک استریپ جدید سوپرمن
سوپرمن، قهرمان کميک استريپ، برای حمايت صلح آميز از معترضان دولت ايران به اين کشور سفر کرده است. دولت احمدی نژاد اين حرکت سوپرمن، را به عنوان حمله واشينگتن به تهران تلقی کرده است.

سوپرمن تصميم می گيرد پس از اين سوتفاهم و عصبانيت کاخ سفيد، اعلام کند ديگر شهروند آمريکا نيست و در واقع از پاسپورت آمریکایی و حقوق دیگر آمریکایی بودن بگذرد.

تصمیم جدید سوپرمن، موضوع کليدی داستان جديد سوپرمن در «اکشن کميکس ۹۰۰ » (Action Comics #900) است.

به نوشته سایت آمریکایی هافینگتون پست، سوپرمن در این داستان، در سازمان ملل متحد اعلام می کند که دیگر شهروند آمریکا نیست و تصمیم می گیرد که در سطحی جهانی به فعالیت خود به عنوان ابر قهرمان ادامه دهد.

سوپرمن می گوید: «دیگر حقیقت، عدالت و راه و رسم آمریکایی پاسخگو نیست.»

«مرد پولادین» با این عمل می خواهد فعالیت هایش با سیاست خارجی آمریکا گره نخورد.

سوپر من اولین شخصیت از مجموعه داستان ها و کمیک های قهرمانان تخیلی و نجات بخش آمریکایی است. بسیاری معتقدند اگر سوپر من خلق نشده بود سایر قهرمانان مثل بتمن، اسپایدرمن و امثال آن بوجود نمی آمدند. خلق این شخصیت های جدید همه مدیون موفقیت بی نظیر سوپر من هستند.

یک نسخه از اولین کتاب از مجموعه مصور سوپرمن به بهای باورنکردنی ۱.۵ میلیون دلار به فروش رفت. این کتابچه که شماره اول از مجموعه کتاب های کارتونی «اکشن کمیک» است در سال ۱۹۳۸ منتشر شد. عنوان این کتاب «مرد پولادین» است و از طریق حراج اینترنتی در وب سایت « کومیک کنکت» به بهای یک و نیم میلیون دلار به خریداری ناشناس فروخته شد.

علاقمندان به این کتابچه های مصور ارزش آنها را در حدی می دانند که معتقدند عرضه مجموعه سوپر من به بازار در هفت دهه پیش عملا صنعت نشر کتاب های کمیک را متحول کرد.

هافینگتون پست می نویسد سوپرمن از سال ۱۹۳۸ که از سیاره کریپتون وارد کره زمین شد، سال ها در تلویزیون، سینما و کمیک استریپ ها تجلی آرمان های الهام بخش آمریکا به شمار می رود.

این نخستین بار نیست که ایران در کمیک استریپ های معروف آمریکا مطرح می شود. در سال های آخر دهه هشتاد میلادی، جوکر دشمن بت من به عنوان نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل ظاهر شد.
XS
SM
MD
LG