لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۵۰

«علیرضایی به دلیل بیماری در مسابقه شرکت نکرد»


محمد عليرضايی، شناگر ايرانی. (عکس: ایسنا)
محمد عليرضايی، شناگر ايرانی. (عکس: ایسنا)

کميته بين المللی المپيک روز دوشنبه اعلام کرد که عدم شرکت محمد عليرضايی، شناگر ايرانی، در مسابقه، به دليل بيماری بوده، و ربطی به حضور ورزشکار اسرائيلی نداشته است.


محمد عليرضايی روز گذشته در مسابقه شنای ۱۰۰ متر قورباغه شرکت نکرد و دليل آن را بيماری اعلام کرد.


اين در حالی است که بسياری دليل اين انصراف را حضور تام بری، شناگر اسرائيلی، در اين مسابقه دانستند. شناگر اسرائيلی در این مسابقه موفق شد به رتبه چهارم دست يابد.


کميته بين المللی المپيک نيز اعلام کرده بود که اگر ثابت شود که عدم حضور اين ورزشکار ايرانی به دليل حضور شناگر اسرائيلی بوده است، تيم ايران می تواند از بازی های المپيک محروم شود.


به گزارش خبرگزاری آلمان ، ژيزل ديويس، مدير ارتباطات کميته بين المللی المپيک، اعلام کرد که « ما با کميته ملی المپيک ايران حرف زديم. آنها گفتند که ورزشکاران ما با تمامی مليت ها مسابقه می دهند.»


علی کفاشيان دبير کميته ملی المپيک پیشتر گفته بود که از نظر او حضور عليرضايی در اين مسابقه مانعی ندارد اما در عين حال تاکيد کرد که مسولان ورزش بايد در اين باره تصميم گيری کنند.


اين سخنان در حالی بيان می شود که از سال ۱۹۷۹ يعنی زمان پيروزی انقلاب اسلامی در ايران، ورزشکاران ايرانی به دليل سياست های جمهوری اسلامی از انجام مسابقه رو در رو با ورزشکاران اسرائيلی منع می شوند.


در دوره قبلی بازی های المپيک نيز آرش ميراسماعيلی، جودوکار ايرانی، در اولين بازی خود حاضر به رويارويی با حريف اسرائيلی نشد.


مسولان ورزش ايران علت اين انصراف را بيماری آرش عنوان کردند و به زحمت توانستند مسولان کميته بين المللی المپيک را متقاعد کنند.


دو هفته پيش نيز، بابک قربانی، کشتی گير وزن ۸۴ ، به هنگام مسابقه های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان از انجام مسابقه با حريف اسراييلی منع شد.


يکی از خبرنگاران ايرانی حاضر در اين مسابقه ها به راديو فردا گفت که آقای قربانی به خاطر اين تصميم از شدت ناراحتی در رختکن گريه می کرد.


وی همچنين گفت که رافايل مارتينيتی، رييس ايتاليايی فدراسيون جهانی کشتی، فیلا، به مسولان ايرانی اولتيماتوم داد که در صورت تکرار چنين صحنه ای، آنها را دو سال از حضور در مسابقه های جهان محروم خواهد کرد.


XS
SM
MD
LG