لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۴

انفجار در دمشق دستکم ۲۵ کشته برجای گذاشت


منطقه المیدان پش از انفجار
منطقه المیدان پش از انفجار
تلويزيون سوريه خبر داد يک بمبگذار انتحاری، روز جمعه، خود را در منطقه الميدان در دمشق منفجر کرده است. در اين انفجار دستکم ۲۵ نفر کشته و ۴۶ نفر ديگر زخمی شده‌اند.

سی ان ان به نقل از رسانه‌های سوری گزارش داد که اين بمب در نزديکی يک مدرسه منفجر شده و اکثر قربانيان اين انفجار غيرنظاميان هستند.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتد پرس، از تصاويری که تلويزيون سوريه نشان داد و همچنين از اظهارات يک مقام سوری که نخواسته است نامش فاش شود، چنين پيداست که يک اتوبوس پليس هدف اين انفجار بوده است.

تاکنون گروه و يا فردی اين عمليات را برعهده نگرفته است.

دو هفته پيش نيز دو انفجار در مقابل ساختمان های امنيتی دمشق ۴۴ کشته برجای گذاشت.

 انفجار در دمشق دستکم ۲۵ کشته برجای گذاشت
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:00 0:00
لینک مستقیم

دولت سوريه، القاعده را مسئول آن انفجارها معرفی کرد ولی اپوزيسيون سوريه انگشت اتهام را بسوی خود حکومت دمشق گرفت.

اين انفجار در حالی صورت می‌گيرد که اتحادیه عرب اعلام کرد که در چند روز آينده ناظران عرب در سوريه را از ۱۰۰ نفر به ۱۵۰ نفر افزايش می دهد.

ناظران اتحادیه عرب به سوريه ازعام شده‌اند تا اطمينان حاصل کنند که دولت سوريه سرکوب ۱۰ ماه معترضان را پايان می‌دهد.

همزمان با تحولات سياسی، تحولات ميدانی در سوريه ادامه دارد. شورای عمومی انقلاب سوريه اعلام کرد در روز پنجشنبه، دستکم ۲۶ نفر در مناطق مختلف اين کشور کشته شدند.

ادامه سرکوب معترضان

بنا بر اين گزارش، اکثر کشته شدگان از ديرالزور هستند. در همين حال معترضان سوريه، نسبت به «بحران انسانی» در شهر حمص هشدار دادند. حمص از هفته‌ها پيش در محاصره نيروهای ارتش قرار دارد و گاه و بی‌گاه برخی محله‌های اين شهر، توسط تانک‌ها گلوله باران می‌شوند.

از سوی ديگر، خبرگزاری دولتی سوريه، از آزادی ۵۵۲ تن از دستگيرشدگان حوادث اخير از زندان‌ها خبر داد. بنا بر اعلام وزارت کشور سوريه، دست اين افراد به خون آغشته نيست.

دولت سوريه مدعی است که در حال مبارزه با گروه‌های مسلح تروريست است، اما معترضان اين سخنان را بهانه‌ای برای سرکوب اعتراض‌ها می‌دانند.

دسامبر گذشته نیز دولت سوريه، از آزادی ۷۵۵ نفر از دستگيرشدگان خبر داد.

پيش از نيز ۲۵۰۰ نفر ديگر آزاد شده بودند. اما هنوز شمار زندانيان سياسی در سوريه مشخص نيست. سازمان ملل متحد و منابع معترضان شمار زندانيان را بيش از ۱۴ هزار نفر ارزيابی کرده‌اند.

از سويی، معترضان مردم را به تظاهرات در روز جمعه دعوت کردند. اين روز «جمعه بين‌المللی کردن پرونده سوريه خواست ماست» ناميده شده است.
XS
SM
MD
LG