لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۳۵

۱۲ سال زندان برای یک مظنون حادثه یازده سپتامبر


عضويت در گروه اخوان المسلمين در سوريه جرم به شمار می آيد و می تواند حکم اعدام داشته باشد.
عضويت در گروه اخوان المسلمين در سوريه جرم به شمار می آيد و می تواند حکم اعدام داشته باشد.

يک دادگاه سوری روز يکشنبه، ۲۲ بهمن، مردی را که گفته می شود هواپيماربايان ۱۱ سپتامبر را می شناخته، به ۱۲ سال زندان، برای عضويت در گروه ممنوعه اخوان المسلمين محکوم کرد.


سازمان ملی حقوق بشر در سوريه در بيانيه ای اعلام کرد که دادگاه عالی امنیتی کشور، «محمد حيدر ضمار» را در ابتدا به زندان ابد محکوم کرد ولی بلافاصله اين حکم را به ۱۲ سال کاهش يافت.


اين سازمان توضيحی در مورد دليل تغيير در حکم نداد.


آقای «ضمار» دارای مليت دوگانه آلمانی و سوری است. وی در شهر هامبورگ در آلمان زندگی می کرد. ضمار متهم شده است که «محمد عطا» از تروريست های ۱۱ سپتامبر را، به رهبران القاعده در افغانستان معرفی کرده است.


ضمار پس از يازده سپتامبر توسط مقامات آلمانی بازجويی شد ولی به دليل عدم وجود مدارک کافی آزاد شد. وی سپس در اکتبر ۲۰۰۱ به مراکش مسافرت کرد و در دسامبر همان سال دستگير شد. به گفته آلمان مقامات آمريکايی وی را به سوريه فرستادند.


به نوشته آسوشيتدپرس، مقامات سوری هرگز اظهار نظری در مورد دستگيری و محاکمه مخالفان نمی کنند. اخبار مربوط به مخالفان سوری از طريق سازمان های هوادار حقوق بشر منتشر می شود.


به گفته آسوشيتدپرس، سفارت آلمان در مورد محاکمه آقای «ضمار» واکنشی نشان نداده است. عضويت در گروه اخوان المسلمين در سوريه جرم به شمار می آيد و می تواند حکم اعدام داشته باشد. مقامات سوری در اوايل دهه هشتاد ميلادی به شدت اخوان المسلمين را سرکوب کردند.


XS
SM
MD
LG