لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۰

آتش‌سوزی در بازار تبریز


مرکز تجارت و پوشاک بازار تبريز چهارشنبه دچار حريق شد
مرکز تجارت و پوشاک بازار تبريز چهارشنبه دچار حريق شد

مرکز تجارت و پوشاک بازار تبريز چهارشنبه دچار حريق شد. يک شاهد عينی به راديو فردا گفت که بخش مهمی از اين بازار در آتش سوخته ولی به کسی آسيب نرسيده است.

اين شاهد عينی می گويد که اين آتش سوزی در بازار دو در (ايکی قاپيلار)، به علتی که هنوز اعلام نشده از عصر چهارشنبه آغاز و تا نيمه شب ادامه داشته است.

وی افزود که بسياری از کالاهای مغازه داران اين بازار در اين آتش سوزی از بين رفته است. برخی از منابع خبری ايران اعلام کردند دست کم ۱۰۰ مغازه در اين آتش سوزی سوخته اند.



بازار دو در (ايکی قاپيلار)، بازار پوشاک و البسه و لوازم آرايش بخشی از بازار سرپوشيده بازار بزرگ تبريز محسوب می‌شود.

بازار تبريز از بزرگ‌ترين بازارهای سرپوشيده جهان و يکی از شاهکارهای معماری ايرانی است. بازار تبريز در فهرست آثار ملی ثبت شده‌است.

به گزارش خبرگزاری فارس، مدير عامل آتش‌نشانی و خدمات ايمنی تبريز علت احتمالی اين حادثه را واژگونی يک دستگاه چراغ علا‌الدين در يکی از مغازه‌های لوازم آرايش عنوان کرد اما در عين حال علت اصلی و واقعی حادثه را منوط به بررسی و ارائه گزارش کارشناسان دانست.

به گزارش اين خبرگزاری جليل امير کاردوست با انتقاد از عدم همکاری کسبه بازار با آتش‌نشانی برای تجهيز مغازه‌ها و حجره‌ها به امکانات اطفای حريق گفت: چندين بار در اين باره مکاتبه شده و از بازاريان خواسته‌ايم هر چند محدود (يک کپسول آتش خاموش کن) برای جلوگيری از حوادث احتمالی برای مغازه‌ها تهيه کنند که تا کنون همکاری لازم را انجام نداده‌اند.

آتش نشانی قرار است علت اين حريق را اعلام کند.

XS
SM
MD
LG