لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۴

«۲۵ شبه‌نظامی در افغانستان کشته شدند»


مقامات نظامی آمريکا روز چهارشنبه اعلام کردند که نيروهای ائتلاف تحت فرمان ایالات متحده ۲۵ نفر از شورشیان را در افغانستان کشته‌اند.


ارتش آمريکا اعلام کرد که اين شبه‌نظاميان طی دو روز گذشته در نقاط مختلف افغانستان کشته شده‌اند و برخی از آنها با گروه تروریستی القاعده در ارتباط بوده‌اند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، ارتش آمريکا در بيانيه‌ای اعلام کرد که ۱۵ نفر از اين شبه‌نظاميان در روز چهارشنبه در ولايت قندهار، در جنوب افغانستان، کشته شده‌اند.


در اين بيانيه همچنین آمده است که به نيروهای ائتلافِ به رهبری آمريکا در غرب شهر قندهار حمله شده بود.


اين بيانيه می‌افزايد که نيروهای ائتلاف با سلاح‌های سبک به آتش شبه‌نظاميان پاسخ دادند و ۱۵ نفر از آنان را کشته و شش نفر ديگر را به اسارت گرفتند.


ارتش آمريکا در بيانيه‌ای ديگر اعلام کرده است که روز سه‌شنبه يکی از فرماندهان ارشد طالبان را، که گفته می‌شود رابط طالبان و القاعده است، در شرق استان پکتيا مورد حمله قرار داده است.


اين بيانيه بدون اشاره به کشته شدن اين رهبر ارشد طالبان، می‌افزايد که در اين حمله پنج شبه‌نظامی از پای درآمده‌اند.


جری اوهرا، یکی از سخنگويان ارتش آمريکا در افغانستان،گفت: «ما به حمله به شبکه‌های تروريستی ادامه می‌دهيم و سعی می‌کنيم که شورشيان را از دسترسی به سلاح و مهمات که عليه مردم بی‌گناه افغان استفاده می‌کنند، محروم کنيم.»


در حال حاضر ۳۳ هزار سرباز آمريکايی در افغانستان مستقر هستند. سربازان آمريکايی بخشی از نيروهای بين‌المللی به شمار می‌روند که به دولت افغانستان برای مقابله با شورشيان طالبان کمک می‌کنند.


رابرت گيتس، وزير دفاع آمريکا، اخيرا اعلام کرد واشينگتن در حال برنامه‌ريزی برای اعزام هزاران سرباز بيشتر به افغانستان در سال ۲۰۰۹ است.


به گفته وزير دفاع آمريکا، هدف از افزايش نيروهای آمريکايی در افغانستان کمک به برگزاری موفقيت‌آميز انتخابات در افغانستان در پاييز سال آينده است.


XS
SM
MD
LG