لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۳

پیروزی فدرر بر سامپراس


فدرر و سامپراس در لبلس سنتی کره جنوبی ظاهر شدند.
فدرر و سامپراس در لبلس سنتی کره جنوبی ظاهر شدند.

راجر فدرر، بهترين بازيکن تنيس جهان، روز سه شنبه گذشته، در يک بازی نمايشی، موفق شد پيت سامپراس ستاره سابق تنيس دنيا را، در سئول شکست دهد.


فدرر در دو ست و با نتيجه ۶ بر ۳ و ۶ بر ۴ موفق شد از سد سامپراس بگذرد.


راجر فدرر و پيت سامپراس، که بسياری وی را بهترين بازيکن قرن بيستم می دانند، قرار است تا در دو شهر ديگر، یعنی کوالالامپور و ماکاو، با يکديگر به رقابت به پردازند.


بازی اين دو نفر، روز شنبه آينده در جزيره ماکاو در مقابل ۱۵ هزار تماشاچی و در بزرگترين کازينوی جهان برگزار می شود.


فدرر و سامپراس رابطه حرفه ای نزديکی با يکديگر دارند و راجر فدرر به طور مرتب با پيت سامپراس در لس آنجلس تمرين کرده است.


هر کدام از اين دو بازيکن، از هر کدام از اين سه بازی، چه در صورت باخت و چه در صورت پيروزی، يک ميليون دلار دريافت می کنند.


موفقيت و استقبال تماشاگران از مسابقه دوستانه بين اين دو غول تنيس جهان چنان بوده که قرار است در سال آينده، در آمريکا هم به مصاف هم بروند.


به نوشته روزنامه فرانسوی زبان فيگارو، فدرر در مورد مسابقه با سامپراس می گويد: «من بسيار هيجان زده هستم که مقابل سامپراس بازی کنم. وی کسی است که هميشه در خاطره من باقی مانده است. اين رويايی است که مبدل به واقعيت می شود.»


راجر فدرر سال ۲۰۰۷ را با پيروزی در مسترز شانگهای به پايان رساند و در آمد حرفه ای وی، در سال جاری، حدود هشت ميليون دلار برآورد شده است.


بسياری از صاحبنظران تنيس جهان، سامپراس را به عنوان برترين بازيکن تاريخ تنيس و در مقامی بالاتر از بيون بورگ سوئدی قرار داده اند.


سامپراس دارای رکورد تاريخی ۱۴ جام «گراند اسلم» است در حالی که فدرر تاکنون ۱۲ جام «گراند اسلم» را از آن خود کرده است.


XS
SM
MD
LG