لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۰

هینگیز، بازنده بزرگ تنیس زنان استراليا


هينگيز: می خواهم به دينارا تبريک بگويم. حتی از برادرش هم بهتر بود.
هينگيز: می خواهم به دينارا تبريک بگويم. حتی از برادرش هم بهتر بود.

در مسابقه پايانی تنيس قهرمانی هارد کورت زنان استراليا در گلد کوست، دينارا سافينا بر مارتينا هينگيز، تنيس باز سويسی و شماره يک سابق جهان، با نتيجه ۳-۶ ، ۶-۳ و ۵-۷ پيروز شد.


به گزارش خبرگزاری رويترز، در یک نبرد نفس گير و مهيج، تنيس باز روسی و امید شماره دوم مسابقه ها، توانست به پنجمين عنوان قهرمانی انفرادی اتحاديه تنيس حرفه ای جهان دست يابد و هينگيز را نااميد سازد. تنيس اوپن استراليا از ۱۵ ژانويه ( ۲۵ دی ) آغاز می شود.


سافينا در حالی که مشتش را از خوشحالی به آسمان پرتاب می کرد، به سوی سکوی تماشاگران دويد تا در ابراز خوشحالی با مربيش سهيم شود و وقتی نخستين پيام را از طريق تلفن همراهش خواند با تمام وجود لبخند زد.


سافينا در گفته های متداول مراسم اهدای جام قهرمانی، با اشاره به شکستش در مسابقه پايانی تنيس رم گفت : «متاسفم مارتينا، بايد انتقام رم را می گرفتم.»


سافینا با اشاره به شکستش در رم گفت:«متاسفم مارتينا، بايد انتقام رم را می گرفتم.»

سافينای ۲۰ ساله به مانند برادر بزرگ خود و نفر پيشين شماره يک تنيس جهان، مارات سافين، در جريان فراز و نشيب مسابقه حالت خوشحالی و عصبانيتش را آشکارا نشان داد. اما اين بار در ماراتن سه ساعته نيمه پايانی چند بار تا آستانه شکست پيش رفت و با اراده ای عالی راه خود را تا مسابقه پايانی پيمود.همين باعث شد که در مسابقه پايانی با هينگيز، کمترين فرصت را برای قهرمانی هدر ندهد. در مقابل اين هينگيز بود که کنترل اعصابش را از دست داد.


هينگيز گفت : «می خواهم به دينارا تبريک بگويم. او چه هفته خوبی داشت. امروز او خيلی خوب بود و هرکس بايد او را می ديد زيرا او حتی از برادرش هم بهتر بود. مارات يک نابغه است و او تنيس را باور نکردنی بازی می کند. سافينا قطعا در آن حد نيست اما با اراده تر و پر اميد تر بازی می کند.»


XS
SM
MD
LG