لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۸

هتل های اسلامی در ترکیه


آزانس خبر ترک: افزایش روز افزون ساخت هتل های ویژه اسلام گراهای محافظه کار، موجبات نگرانی ملی گرایان ترک را پدید آورده است.
آزانس خبر ترک: افزایش روز افزون ساخت هتل های ویژه اسلام گراهای محافظه کار، موجبات نگرانی ملی گرایان ترک را پدید آورده است.

آژانس خبر ترک به نقل از بخش اقتصادی سازمان هتل داران ترکیه گزارش می دهد که افزایش روز افزون ساخت هتل های ویژه اسلام گراهای محافظه کار، موجبات نگرانی ملی گرایان ترک را پدید آورده است.


این گزارش می افزاید در حالی که در سال ۲۰۰۲ تنها ۶ هتل در سراسر ترکیه وجود داشت که دارای بخش های جداگانه برای زنان و مردان بود، طی چهار سال اخیر شمار هتل های بزرگ ویژه اسلام گرایان محافظه کار، به ۲۷ هتل رسیده است.


این هتل ها عمدتا توسط شرکت های خصوصی اسلام گرایان در قونیه، بویژه شرکت های کامیر- کومباسسان- اطلس و یمپاش ساخته می شوند.


به تازگی ساخت هتل مجللی در شهر توریستی آنالیا در ساحل دریای مدیترانه را به پایان رسیده، که دارای ۴۰۴ اتاق و ۱۴۰۰ تخت با سرویس های متنوع برای مسافرین اسلامی است.


در این هتل ها، از بار مشروب و سالن رقص و شنای زنان و مردان باهم خبری نیست.


« جمهوری اسلامی ایران به شرطی حاضر به از سرگیری پرواز تهران - آنتالیا شده که گردشگران ایرانی از اینگونه هتلها استفاده کنند و زنان ایرانی وجهه جمهوری اسلامی را خدشه دار نکنند.» سازمان هتل داران ترکیه

به جای آن دارای استخرهای سرپوشیده شنا ویژه زنان با بیکینی های اسلامی، پلاژهای مجزا برای زنان و مردان، مساجد و محل های نمازخوانی در کنار دریا و کلیه سرویس هایی بوده که ممکن است برای اسلام گراهای محافظه کار، جذاب و خوشایند باشند.


در این رابطه روزنامه های وابسته به دولت و اسلامگرایان از جمله «زمان» و تلویزیون های اسلامی همانند «سامان یولو»، برای این هتل ها تبلیغ می کنند.


به گفته «توغرول ار»، از ملی گرایان بنیاد فکری «آتاترک» در استانبول، ۵ هتل اسلامی دیگر در این شهر و سایر شهرهای بزرگ توریستی ترکیه در حال ساخت است.


سازمان هتل داران ترکیه می گوید: «هدف از ساخت این هتل ها، جذب آن دسته از گردشگرانی است که بدلیل شرایط هتل های معمولی، از سفر به ترکیه خودداری می کنند. به عنوان مثال جمهوری اسلامی ایران به شرطی حاضر به از سرگیری پرواز تهران - آنتالیا شده که گردشگران ایرانی از اینگونه هتلها استفاده کنند و زنان ایرانی وجهه جمهوری اسلامی را خدشه دار نکنند.»


اما آقای «ار» می گوید: «نباید از یک نکته غافل بود که ممکن است از این هتل های در حال افزایش، برای مقاصد خرابکارانه و جذب افراطیون اسلامی منطقه استفاده بعمل آید.»


XS
SM
MD
LG