لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۰

یک هواپیمای مسافربری ترکیه ربوده شد


فارس:«درخواست هواپيمارباها به تهران رسيده است و مسئولان سازمان در حال بررسی آن هستند.»
فارس:«درخواست هواپيمارباها به تهران رسيده است و مسئولان سازمان در حال بررسی آن هستند.»

يک هواپيمای مسافربری ترکيه، متعلق به شرکت «اطلس جت» که از جزيره قبرس به سوی استانبول در پرواز بود، صبح شنبه ۱۸ اوت، ربوده شد.


به گزارش خبرگزاری آلمان دو هواپیما ربا گفته اند که اعضای گروه القاعده هستند و تهدید کردند که اگر خواسته هایشان برآوده نشود، هواپیما را منفجر کنند. این هواپیما حامل 136 مسافر و شش خدمه بود.


تونکای دوگانر مدیر شرکت هواپیما یی «اطلس جت» گفت که هواپیما ربایان خواستار رفتن به تهران شده اند ولی خلبان هواپیما به آنها گفته که برای این کار احتیاج به سوختگیری دارد و به طور اضطراری در فرودگاه آنتالیا در ترکیه فرود آمده است.


شرکت هواپیمایی اطلس جت، یک شرکت خصوصی ترکیه است.

زمانی که این هواپیما در فرودگاه آنتالیا فرود آمد مسافران با شکستن در پشتی هواپیما موفق به فرار شده اند. تلویزیون ان تی وی ترکیه به طور مستقیم صحنه های فرار مسافران را پخش کرده است.


یکی از مسافران به ان تی وی گفت: «هواپیماربایان به زبان عربی با یکدیگر صحبت می کردند. برخی اوقات نیز انگلیسی حرف می زدند و چند کلمه ای بیشتر ترکی نمی دانستند. آنها تهدید می کردند که با خود بمب دارند و می خواهند به سوریه بروند.»


در حال حاضر شش نفر از سرنشینان هنوز گروگان هواپیماربایان هستند. آقای دوگانر اعلام کرده که نیروهای امنیتی اوضاع را تحت کنترل دارند و این امید وجود دارد که در مدت بسیار کوتاهی ماجرا تمام شود.


به گزارش خبرگزاری رویترز ربودن هواپیما و تهدید به انفجار بمب اتفاقات چندان غیر عادی در ترکیه نیست، و لی تاکنون تمامی این اتفاقات بدون صدمه رسیدن به مسافران پایان یافته است.


XS
SM
MD
LG