لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۳۴

«شورشیان کرد» ۱۳ نفر را در ترکیه کشتند


ارتش ترکیه اعلام داشت که شورشیان حزب کارگران کردستان «پ کا کا» یک مینی بوس را در استان سیرناک نزدیک مرز عراق متوقف کردند و با خارج ساختن مسافران آنها را به گلوله بستند.
ارتش ترکیه اعلام داشت که شورشیان حزب کارگران کردستان «پ کا کا» یک مینی بوس را در استان سیرناک نزدیک مرز عراق متوقف کردند و با خارج ساختن مسافران آنها را به گلوله بستند.

مقامات ترکیه اعلام کردند که «شورشیان کرد» روز شنبه ۲۹ سپتامبر، به یک مینی بوس در جنوب شرقی این کشور حمله کرده و ۱۳ نفر از سرنشینان آن را کشتند.


رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، روز یکشنبه قول داد که مسئولان این حمله را مجازات خواهد کرد. وی افزود که دولت ترکیه به مبارزه خود با تروریسم ادامه می دهد.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، این حمله در نزدیکی شهر بیتوسباب در استان سیرناک در نزدیکی مرز عراق رخ داده است.


ارتش ترکیه اعلام داشت که شورشیان حزب کارگران کردستان -«پ کا کا»- یک مینی بوس را در استان سیرناک نزدیک مرز عراق متوقف کردند و مسافران آن را به گلوله بستند.


تاکنون شخص و یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.


هفت تن از سرنشینان مینی بوس، «محافظان» روستای محل بودند که کشته شدند. «محافظان»، افراد شبه نظامی هستند که از سوی دولت ترکیه برای مقابله با شورشیان «پ کا کا» پشتیبانی می شوند.


در جریان این حمله دو نفر از مسافران نیز به شدت زخمی شدند که به بیمارستان منتقل شده و در شرایط بحرانی به سر می برند.


روزنامه پر تیراژ حریت، چاپ ترکیه، روز یکشنبه به شدت از حزب «جامعه دمکراتیک» ترکیه که اعضای «پ کا کا» را «جوانان کوهستان» نامیده بود، انتقاد کرد و نوشت : «این هم قاتلانی که شما آنها را جوانان کوهستان می نامید.»


این حمله یک روز پس از آن صورت می گیرد که عراق و ترکیه توافقی امنیتی با هدف مقابله با فعالیت های «پ.کا.کا» را امضا کردند.


مقامات ترکیه می گویند که «پ کا کا» از سوی کردهای عراق حمایت می شود و بارها تهدید کرده است در صورتی که دولت عراق کاری انجام ندهد، به شمال عراق حمله می کند و پایگاه های شورشیان «پ کا کا» را نابود خواهد کرد.


ارتش ترکیه اخیرا نیروهای نظامی خود را در نزدیکی مرز با عراق به ۲۰۰ هزار نفر افزایش داده است. «پ کا کا» در کشورهای ترکیه، آمریکا و بسیاری دیگر از کشورها در لیست گروه های تروریستی قرار دارد.


XS
SM
MD
LG