لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۴۱

علی دايی: تهيه کننده اخبار ۲۰:۳۰ به مسائل پوچ می پردازد


علی دایی
علی دایی
در پی احضار ۹ بازيکن تيم فوتبال پرسپوليس تهران به کميته انضباطی اين باشگاه، بخش خبری ساعت ۲۰:۳۰ شبکه دوم صداوسيما جمهوری اسلامی ايران با پخش گزارشی جنجالی با عنوان "خارج از گود"، علت فراخوانی اين بازيکنان به کميته انضباطی را "اتفاقات غير اخلاقی" در اردوی ترکيه عنوان کرد.

از هتل محل اقامت تيم گرفته تا نوع پوشش بازيکنان پرسپوليس و پخش تصاويری از اماکن مشهور توريستی شهر آنتاليا، از جمله مواردی بود که ۲۰:۳۰ به انتقاد از آن پرداخت.

علی دايی سرمربی تيم فوتبال پرسپوليس با انتقاد از مسئولين شبکه دوم صداوسيما می گويد: " متاسفم برای تهيه کننده اين بخش خبری. شما به دنبال اين هستيد تا در هتل‌ها مسجد بزنند؟ مگر قرار است به هتلی برويم که باب ميل آقايان صدا و سيمايی باشد؟ متاسفانه به جای اين که به مشکلات خودمان بپردازيم و آن ها را رفع کنيم، می ‌آييم به مسائل پوچ می ‌پردازيم. "

گفتنی است بعد از انتخابات رياست جمهوری ۲۲ خرداد ۱۳۸۸، اغلب اعترافات زندانيان سياسی، از همين بخش خبری در صداوسيما پخش شده است.

منتقدان سازمان صداوسيما، بخش خبری ۲۰:۳۰ را صدای اختصاصی دولت محمود احمدی نژاد در صداوسيما می دانند. تحريف اخبار و اظهارات و پرونده سازی عليه مخالفين دولت -از اصول گرايان گرفته تا رهبران جنبش سبز-، رويکرد اصلی ۲۰:۳۰ در پوشش وقايع روزانه است.

اما علی دايی درباره تهيه کننده اين بخش خبری می گويد: "کسی که اين خبر را تهيه و منتشر کرد، آن قدر ديدش کوتاه است که فقط جلوی خودش را می ‌بيند.

دامنه انتقادات دايی که با خبرگزاری فارس گفتگو می کرد، مسائلی خارج از حوزه ورزش را نيز در برگرفت و گفت؛ بهتر است در مملکت خودمان چنين هتل‌هايی بسازيم تا مجبور نشويم راهی خارج از کشور شويم. اين همه تيم به ترکيه می ‌رود. چرا يکی از آن ها به ايران نمی ‌آيد؟ متاسفانه ما فقط بلديم ايراد بگيريم و به مردم اطلاعات غلط بدهيم. هميشه به دنبال مسائل ديگری هستيم.
سرمربی سابق تيم ملی فوتبال ايران تاکيد کرد: "من از برنامه ۲۰:۳۰ خواهش می ‌کنم از اين به بعد سفرها يا هتل‌هايی که می ‌خواهيم برويم، به ما اطلاع بدهند که از اين تجارب آقايان استفاده کنيم."

محمود خوردبين سرپرست باشگاه پرسپوليس نيز در گفتگويی مشابه، از اقدام اخير بخش خبری مزبور به شدت انتقاد کرده است.

مدير روابط عمومی پرسپوليس نيز در اين باره گفت: "برای ۲۰:۳۰ متأسفم. اين آيتم کاملاَ دروغ بود. آقايان عکسی را نشان دادند که برای فصل تابستان بود. آن ها بايد بدانند الان در ترکيه هوا سرد است و عکس‌هايی که نشان داده شد خيال‌پردازانه بود. اگر حرف‌های خود را ثابت نکنند از طريق قانونی و حقوقی پيگيری خواهيم کرد."

اما پس از انجام اين مصاحبه ها، حبيب کاشانی مدير باشگاه پرسپوليس، کليه کادر اداری و معاونت باشگاه را از انجام مصاحبه درباره گزارش پخش شده در شبکه دوم صداوسيما منع کرد.

سايت رسمی باشگاه پرسپوليس در اين باره نوشته است: " برای جلوگيری از ايجاد هرگونه شبهه و يا جريان سازی هايی که می تواند موضع رسمی باشگاه را تحت الشعاع قراردهد، تا اطلاع ثانوی کليه معاونان و ارکان اداری باشگاه از هرگونه موضع گيری و انجام مصاحبه منع شده اند."

به نظر می رسد علت اتخاذ اين تصميم، روابط نزديک حبيب کاشانی با دولت دهم باشد و اين باشگاه قصد ندارد به تنشی که ايجاد شده است دامن بزند.
XS
SM
MD
LG