لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۶

بشقاب پرنده ها در اينترنت


برای اولين بار در تاریخ دوران اطلاعات، فرانسه آرشيوی را که در مورد بشقاب پرنده ها و يا اشيای ناشناخته پرنده در اختیار دارد، بر روی شبکه اينترنت، در دسترس عموم قرار داد.


مرکز مطالعات ملی فضايی در کشور فرانسه برای اولين بار روز پنجشنبه ۲۲ مارس این سایت را راه اندازی کرد و توجه مردم و رسانه ها را به خود جلب نمود.


ژاک پتونه مسئول گروه تحقيقات در مورد پديده های ناشناخته مرکز مطالعات ملی فضايی در کشور فرانسه در مصاحبه ای با خبرگزاری فرانسه می گويد اين مساله حقيقت دارد که در ايالات متحده آمریکا ما وقتی اطلاعاتی در باره هر موردی جداگانه لازم داشته باشیم، این اطلاعات را می یابیم. وی می افزايد ما در فرانسه تمامی اطلاعات را در اختيار همه می گذاريم.


در حدود ۴۰۰ پرونده در مورد اشيای ناشناخته پرنده در آرشيوهای مرکز مطالعات ملی فضایی در فرانسه وجود دارد که در اين سايت منتشر شده است.


البته اين تعداد پرونده فقط يک چهارم از مواردی است که از دهه پنجاه ميلادی در فرانسه در مورد مشاهده اين اشيای ناشناخته پرنده گزارش شده است.


به گفته ژاک پتونه اين مرکز يک نفر را به طور تمام وقت استخدام کرده تا تمامی اين آرشيوها را وارد سايت کند. اين مرکز به تدريج فيلم های ويديويی و عکس ها را به سايت اضافه خواهد کرد.


هر سال بين ۵۰ تا ۱۰۰ مورد به اين مرکز گزارش داده می شود و لی فقط در مورد ۱۰ درصد آنها گزارش تکميلی صورت می گيرد.


از اولين روزهای راه اندازی سايت، هجوم گسترده کنجکاوان چنان بوده که سايت مدتی است که از کار افتاده. شايد برخی از هواداران «تئوری توطئه» اين امر را کار مريخی ها بدانند!


XS
SM
MD
LG