لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۰

یونیسف: دو ميليون کودک قربانی توريسم جنسی


بر مبنای بررسی های يونيسف در حال حاضر بيش از دو ميليون کودک و نوجوان که بين ۸ تا ۱۵ سال سن دارند در سراسر جهان مجبور به خودفروشی هستند.
بر مبنای بررسی های يونيسف در حال حاضر بيش از دو ميليون کودک و نوجوان که بين ۸ تا ۱۵ سال سن دارند در سراسر جهان مجبور به خودفروشی هستند.

سواستفاده جنسی از کودکان و نوجوانان بر مبنای تحقيقات و بررسی های صندوق حمايت از کودکان سازمان ملل متحد يا يونيسف در سال های اخير ابعاد نگران کننده ای يافته است.


بر مبنای بررسی های يونيسف در حال حاضر بيش از دو ميليون کودک و نوجوان که بين ۸ تا ۱۵ سال سن دارند در سراسر جهان مجبور به خودفروشی هستند و عمده مشتريان آنها را اهالی بومی اين کشورها تشکيل نمی دهند، بلکه جهانگردانی هستند که به منظور هم خوابگی با آنها از ساير نقاط جهان به اين کشورها سفر می کنند.


ساليانه بيش از دو ميليون نفر از کشوری به کشور ديگر سفر می کنند تا با کودکان و نوجوانان رابطه جنسی برقرار سازند.


اين جهانگردی جنسی، بازاری بسيار پر منفعت را که حجم گردش پول در آن بيش از ۵ ميليارد دلار حدس زده می شود، به وجود آورده است.


حداقل در ۲۰ کشور جهان سواستفاده جنسی از کودکان و نوجوانان ابعاد گسترده ای يافته است. در اين فهرست چين، هندوستان، برزيل، مکزيک، تايلند، پاکستان، روسيه، جمهوری دومنيکن و کامبوج درصدر قرار دارند.


کشورهای ايتاليا، هلند، آلمان و فرانسه در اروپا، ژاپن در آسيا و ايالات متحده در قاره آمريکا بنا بر بررسی های يونيسف عمده کشورهای مبدا حرکت جهانگردانی هستند که برای هم خوابگی با کودکان و نوجوانان به ديگر کشورها سفر می کنند.


در اروپا، ايتاليا با ۸۰ هزار نفر که به طور متوسط همه ساله به آسيا، آمريکای لاتين و آفريقا برای سواستفاده جنسی از کودکان سفر می کنند در صدر فهرست کشورهای اروپايی قرار دارد.


سازمان ايتاليايی «به خود فروشی کودکان پايان دهيد» در يکی از بررسی هايش می نويسد «کساني که برای هم خوابگی با کودکان و نوجوانان از اروپا به ديگر قاره ها سفر می کنند، نسبتا جوانند و سن آنها از ۳۰ سال تجاوز نمی کند، از نظر فرهنگی به قشر متوسط تعلق دارند و ثروتمند هم نيستند.»


XS
SM
MD
LG