لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۵

آغاز گردهمایی ملی حزب دمکرات برای انتخابات آمریکا


سناتور ادوارد کندی به رغم جراحی تازه وی در کنوانسیون ملی حزب دمکرات حاضر شد و سخنرانی کرد.(عکس: EPA)
سناتور ادوارد کندی به رغم جراحی تازه وی در کنوانسیون ملی حزب دمکرات حاضر شد و سخنرانی کرد.(عکس: EPA)

کنوانسيون ملی حزب دمکرات آمريکا روز دوشنبه با سخنرانی سناتور ادوارد کندی، در شهر دنور ایالت کلرادو آغاز شد و چهار روز ادامه خواهد داشت.


ادوارد کندی، برادر جان اف کندی، رييس جمهوری فقيد آمريکا و سناتور باسابقه حزب دمکرات، نخستين سخنران اين گردهمايی بود. آقای کندی گفت: « با باراک اوباما اميد در آمريکا خواهد باليد و رؤياها پايدار خواهند ماند.»


بسياری از اعضای حزب دمکرات انتظار نداشتند سناتور کندی که اخيرا به دليل سرطان مغز تحت جراحی قرار گرفته است، در اين گردهم آيی حاضر شود.


ادوارد کندی گفت: «هيچ چيز نمی توانست مانع حضور من در اين گردهم آيی شود.»


در کنوانسیون حزب دمکرات، یک فيلم ويدیوئی نیز در مورد ۴۵ سال حضور ادوارد کندی در مجلس سنا و فعاليت های سياسي او پخش شد. بيل اشنايدر از تحليلگران ارشد سياسی سی ان ان می گويد: « سخنرانی ادوارد کندی شورانگيزترين بخش اين گردهمايی بود و فرقی نمی کند که شما دمکرات باشيد يا جمهوريخواه.»


به گفته اين تحليلگر، بسياری نگران سلامتی آقای کندی هستند و از اين می ترسند که اين آخرين باری باشد که وی در یک گردهم آيی سخن می گويد.


سخنران ديگر روز اول کنوانسيون ملی حزب دمکرات، ميشل، همسر باراک اوباما، بود.


خانم اوباما گفت: «در کنار هم بايستيم و باراک اوباما را به رياست جمهوری ايالات متحده برگزينيم. خداوند شما و آمريکا را محافظت کند.»


ميشل اوباما در مورد همسرش گفت: باراک همان مردی است که من ۱۹ سال پيش عاشقش شدم، وی تغييری نکرده است.


خانم اوباما افزود که «باراک اوباما رييس جمهوری فوق العاده ای خواهد بود.»


باراک اوباما نيز در پايان سخنرانی همسرش از طريق ماهواره پيامی کوتاه برای حاضرين در گردهم آيی فرستاد.


نانسی پلوسی، سخنگوی مجلس نمايندگان آمريکا، هوارد دين، رييس حزب دمکرات و جسی جکسون از معروفترين فعالان حقوق مدنی سياهپوستان آمريکا از سخنرانان بعدی بودند.


جيم ليچ، نماينده سابق حزب جمهوريخواه در مجلس نمايندگان نيز در کنوانسيون ملی حزب دمکرات سخنرانی کرد.


در همين حال برخی از تحليلگران سياسی نظير بيل بنت و جيمز کارويل، که مسئول برنامه ريزی کارزار انتخاباتی بيل کلينتون، رييس جمهوری سابق آمريکا بود، به سی ان ان گفتند: جای تعجب دارد که پيام مهمی در نخستين روز اين گردهم آيی اعلام نشد. شايد بايد منتظر روزهای آينده بود.


کنوانسيون ملی حزب دمکرات روز پنجشنبه با سخنان باراک اوباما به پايان می رسد. در اين گردهمایی قرار است که به طور رسمی باراک اوباما به عنوان کانديدای حزب دمکرات در انتخابات رياست جمهوری آمريکا معرفی شود.


XS
SM
MD
LG