لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۱

آمریکا یک شرکت اسرائیلی را از لیست تحریم های ایران خارج کرد


سامی اوفر
سامی اوفر

دولت آمريکا روز سه شنبه نام يک شرکت اسرائيلی را که به خاطر انجام معاملات با ايران در فهرست تحريم قرار گرفته بود از اين فهرست برداشت.

به گزارش خبرگزاری رويترز،«شرکت برادران اوفر» در ماه مه توسط وزارت امور خارجه آمريکا به خاطر مشارکت در فروش يک کشتی نفتکش به ايران در فهرست تحريم های دولت آمريکا قرار داده شد.

وزارت خارجه آمريکا روز سه شنبه با صدور يک بيانيه اعلام کرد که «شرکت برادران اوفر» از اين فهرست خارج شده است. ولی به جای آن دو شرکت ديگر که هر دو به طور غيرمستقيم در مالکيت برادران اوفر هستند در اين فهرست قرار گرفته اند که يکی از آنها يک موسسه مديريتی و ديگری يک شرکت کشتيرانی است.

اين شرکت در بيانيه کوتاهی اعلام کرد که اين تصميم وزارت خارجه نام ما را از هر گونه اتهامی پاک خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمريکا نيز گفت که اين تصميم با هدف تشخيص و معرفی دقيق شرکت هايی که ناقض تحريم های آمريکا بوده اند صورت گرفته است.

وی افزود:« وارد کردن نام شرکت « اوفر » در اين فهرست باعث بروز ابهام و اين سردرگمی شده که گويا هدف ما تحريم تمام شرکت ها و موسسات متعلق به « اوفر» است. ولی هدف ما فقط و فقط مجازات آن شرکت مشخصی است که در فروش نفتکش به ايران مشارکت داشته است.»

به گزارش خبرگزاری رويترز در بخش ديگری از بيانيه سخنگوی وزارت خارجه آمريکا آمده است که اقدام اخير آمريکا نشان می دهد که شرکت های فعال در عرصه کشتيرانی بايد به شدت مراقب باشند که به شکل مستقيم و يا غيرمستقيم در مناسبات تجاری با ايران شرکت نکنند چون در غير اين صورت مورد تحريم آمريکا قرار خواهند گرفت.

برادران ميلياردر اوفر از آغاز انتشار اين اخبار در ماه
های گذشته همواره هرگونه خلافی را رد کرده و ادعا می کردند که از ايرانی بودن شرکت خريدار اين کشتی مطلع نبوده اند. شرکت ايرانی که در مرکز اين اخبار قرار گرفته نيز هرگونه دخالت در اين معامله را تکذيب کرده است.

طبق تصميم وزارت خارجه آمريکا در ماه مه و قراردادن « شرکت برادران اوفر» در فهرست تحريم، اين شرکت از دريافت هرگونه وامی از بانک صادرات و واردات آمريکا و يا دريافت پشتوانه مالی فراتر از ۱۰ ميليون دلار از ساير موسسات مالی آمريکا محروم می شد.

خانواده اوفر از ثروتمندترين تجار و سرمايه داران اسرائيلی هستند. اين دو برادر به نام های يولی و سامی از زمان اعلام تحريم های آمريکا عليه اين شرکت درگذشته اند.

XS
SM
MD
LG