لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۴

بنیاد «خيريه اسلامی» در آمریکا مجرم شناخته شد


دادگاهی در آمريکا روز دوشنبه يک سازمان خيريه اسلامی موسوم به «بنياد سرزمين مقدس» را در جرم تأمين مالی سازمان تندروی فلسطينی حماس، مقصر شناخت.


به گزارش رويترز، پنج نفر از کارکنان اين بيناد خيريه، متهم بودند که بيش از ۱۲ ميليون دلار را به طور غير قانونی برای حماس ارسال کردهاند.


خالد مشعل، رهبر سياسی حماس که در سوريه مستقر است، برادر يکی از متهمین به نام مفيد عبدالقادر است.


اين افراد همچنين در چند مورد تخلفات مالياتی نيز مجرم شناخته شدند. دو نفر ديگر نيز که در دادگاه حضور نيافتند، از سوی دولت امريکا فراری محسوب می شوند و احتمال داده می شود که به خاورميانه گريخته باشند.


قاضی جورج سوليز پس از اعلام رای دادگاه دستور بازداشت اين پنج نفر را صادر کرد.


بنياد سرزمين مقدس نيز در ۳۲ مورد مجرم شناخته شد اما هنوز تاريخ اعلام حکم مشخص نشده است.


« اين دادگاه نشان داد که کمک های بشر دوستانه نبايد مبدل به مکانيسمی برای حمايت از گروه های تروريستی شود.»
«پاتريک روان»، معاون امنيت ملی وزير دادگستری آمريکا

دولت آمريکا حماس را سازمانی تروريستی می شناسد و کمک مالی به اين گروه جرم است.


بنياد خيريه سرزمين مقدس پيش از بسته شدنش در سال ۲۰۰۱ يکی از بزرگتين سازمان های خيريه مسلمان در ايالات متحده محسوب می شد. مقر این بنیاد در ریچاردسون، در ایالت تگزاس آمریکا بود.


مسئولان اين بنياد گفته اند که هدف و فعاليت سازمان آنها کمک به پناهندگان فلسطينی بوده است ولی مقامات قضائی آمريکا می گويند که کمک های مالی بنياد خيريه سرزمين مقدس در اختيار حماس قرار گرفته است.


«پاتريک روان»، معاون امنيت ملی وزير دادگستری آمريکا در بيانيه ای گفت: « حکم امروز قدم مهمی در مبارزات ما عليه حمايت مالی از تروريسم است.»


وی افزود: « اين دادگاه نشان داد که کمک های بشر دوستانه نبايد مبدل به مکانيسمی برای حمايت از گروه های تروريستی شود.»


در همین حال خليل ميک، سخنگوی گروه «گرسنه برای عدالت» که از متهمين بنياد سرزمين مقدس پشتيبانی می کند گفت: « ما به رای هيئت منصفه احترام می گذاريم ولی معتقديم که اين رای ناعادلانه و غير آمريکايی بوده، در دادگاه فرجام لغو می شود.»


وی افزود ربط دادن عملکرد يک بنياد خيريه به فعاليت های جنايی فقط حمله به جامعه مسلمانان آمريکايی نيست بلکه حمله ای به هر آمريکايی محسوب می شود.


XS
SM
MD
LG