لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۰

قهرمانی ايران در جام واليبال آسيا و برخورد «خشن» نيروی انتظامی با تماشاگران


تيم ملی واليبال ايران در حالی با پيروزی سه بر صفر بر تيم چين مقام قهرمانی‌اش در جام واليبال آسيا را حفظ کرد که در اروميه برخورد خشن نيروی انتظامی با تماشاگران بر قهرمانی ايران سايه انداخت.

ايران که در آخرين مسابقه دور مقدماتی به سختی و با برتری سه بر دو شکست داده و سرگروه شده بود، در مسابقه پايانی در سه ست با نتيجه مشابه ۲۵ بر ۱۸ چين را شکست داد و برنده جام آسيايی شد.

در تالار ورزشی اروميه انبوه تماشاگرانی که حدود هفت هزار نفر گزارش شده‌اند، تيم ايران را به شدت تشويق کردند و نقش موثری در پيروزی قاطع ايران داشتند. اما برخورد پليس با اين تماشاگران چنان سنگين می‌نمود که به گزارش خبرگزاری مهر استاندار آذربايجان غربی در مورد اين مساله قول رسيدگی داد.

با اين حال جلال زاده يادآور شد: «متاسفانه تماشاگرانی که برای بازی‌های قبلی آمده بودند سالن را ترک نکردند و افرادی که بليت بازی نهايی را خريداری کرده بودند، نيز نتوانسته بودند داخل شوند که در اين موقعيت نيروی انتظامی تا جايی که در توان داشت در راستای ايجاد نظم عمل کرده بود.»

استاندار اروميه به اين موضوع اشاره نکرد که برگزار کنندگان چگونه در يک روز دو بار بليت فروشی کرده‌اند و موضوع «نيروی انتظامی تا جايی که در توان داشت در راستای ايجاد نظم عمل کرده بود» اين توان برای تماشاگر علاقه‌مند بايد به کار گرفته شود؟ اروميه روزگاری مهد واليبال ايران بود و مردم اين ديار علاقه بسياری به اين ورزش دارند.»

استاندار اين شهر که رياست کميته برگزاری مسابقات را نيز به عهده داشت، همچنين افزوده است: «شهرستان اروميه شهر واليبال آسيا بوده که مردم نيز اين موضوع را با حضور گرم خود نشان دادند.»

در گزارش‌های ارسالی به نقش حمايت همه جانبه تماشاگران در رسيدن ايران به عنوان قهرمانی بسيار تاکيد شده و حسين معدنی، سرمربی تيم ملی آن را انکار ناپذير دانسته است. ايران در مسابقه نيمه پايانی سه بر دو هند را شکست داده بود.

معدنی در مورد پيروزی بر چين و رسيدن به قهرمانی همچنين گفت: «خوشبختانه چين همانطور که انتظار داشتيم، مقابلمان قرار گرفت و ما با آگاهی از شرايط تيمی آنان، تمام راه‌های نفوذ را به خوبی بستيم و اجازه نفوذ را به آنان نداديم. بخش اعظمی از اين برد را مرهون آناليز قوی و بسيار کارآمد اين گروه می ‌دانيم و اعتقاد دارم نبود آناليزور طبيعتا روند تيمی ما را دچار مشکلات فراوانی می‌کرد.»

معدنی افزود: «می‌دانستيم تيم چين در چه نقاطی دارای برتری ‌های فردی است، که از جمله پاسور اين تيم بود که البته با ارسال‌های خوب و دقيق اجازه بازی ‌سازی و رساندن توپ به پاسور را نداديم.»

جام واليبال آسيا با حضور هشت تيم آسيايی انجام شد و پس از ايران و چين، تيمهای هند و کره جنوبی به ترتيب سوم و چهارم شدند.
XS
SM
MD
LG