لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۵

تهديد ايران به حمله به قلب اسرائيل و پايگاه های آمريکا


مجتبی ذوالنور، جانشين نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران. (عکس:فارس)
مجتبی ذوالنور، جانشين نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران. (عکس:فارس)

جانشين ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز شنبه تهديد کرد که در صورت شليک يک گلوله يا موشک به ايران، قلب اسرائيل و ۳۲ پايگاه آمريکا در منطقه هدف قرار خواهند گرفت.


مجتبی ذوالنور که سخنان وی از سوی خبرگزاری فارس منتشر شد در يک سخنرانی گفت:« نيروهای مسلح و از جمله سپاه در آمادگی کامل در برابر هر نوع تهديدات دشمنان هستند و اگر دشمنان به خيال خام خود به کشورمان حمله نظامی کنند، نيروهای مسلح ايران پاسخ دندان شکنی به آنها خواهند داد.»


اين سخنان پس از آزمايش های موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ايران در روزهای اخير که باعث افزايش تنش ها در منطقه و بالا رفتن قيمت نفت شد، ابراز شده است.


اين آزمايش ها با اعتراض آمريکا، ژاپن و اتحاديه اروپا روبرو شد. اتحاديه اروپا با انتشار بيانيه ای ضمن ابراز نگرانی از مانور تازه موشکی جمهوری اسلامی از ايران خواست تا فعاليت های حساس غنی سازی اورانيوم را متوقف کند.


در بيانيه اتحاديه اروپا آمده است: « اين مانور نظامی به نگرانی در مورد صلح جهانی دامن می زند.»


برنامه هسته ای تهران و فعاليت های توسعه برد موشک های دوربرد آن از سوی کشورهای غربی گامی برای تهديد و تلاش ايران برای دستيابی به سلاح های کشتار دسته جمعی ارزيابی شده است.


اما ايران فعاليت های هسته ای خود را «صلح آميز» خوانده و دنبال کردن فعاليت های موشکی اش را صرفا در چارچوب دفاعی عنوان می کند.


کاخ سفيد نيز در این مورد اعلام کرد، آنچه که ايران انجام می دهد، جامعه بين المللی را در اين اعتقاد راسخ تر می کند که ايران نبايد اجازه دستيابی به سلاح هسته ای را داشته باشد.


در روزهای گذشته، بسياری از مقام های دولت محمود احمدی نژاد، نمايندگان مجلس شورای اسلامی، ارتش و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی تهديد کرده اند که در صورت حمله آمريکا و اسرائيل به ايران، تهران پاسخی دندان شکن و قاطع به آنها خواهد داد.


اين تهديدها به ويژه پس از تمرين هوايی اسرائيل بر فراز شرق دريای مديترانه افزايش يافته است. در اين خصوص، روزنامه نيويورک تايمز در گزارشی با انتشار خبر اين تمرين نظامی، اين احتمال را مطرح کرده بود که تمرينی برای حمله به تاسيسات هسته ای ايران بوده است.


کارشناسان می گويند که تمرين نظامی و آزمايش های موشکی در روزهای گذشته توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تلاش برای نشان دادن توان موشکی ايران در هدف قرار دادن خاک اسرائيل بوده است.


XS
SM
MD
LG