لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۴

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ايران


روزنامه اعتماد ملی از فيلتر شدن سايت کمپيين يک ميليون امضا برای تغيير قوانين تبيض آميز، خبر داد.
روزنامه اعتماد ملی از فيلتر شدن سايت کمپيين يک ميليون امضا برای تغيير قوانين تبيض آميز، خبر داد.

روزنامه کيهان، در سر مقاله امروز خود عربستان سعودی را سرکوبگر نهضت های اسلامی نام داد و نوشت که کشورهايی نظير کويت، اردن، امارات و... نيز تاريخچه ای کم و بيش مشابه آل سعود دارند.


حسين شريعتمداری، رهبران کشورهای عربی را به سرنگونی قريب الوقوع تهديد کرد، و نوشت که آنها اگر نمی خواهند به سرنوشت شاه در ايران و صدام در عراق دچار شوند، عاقلانه ترين راه آن است که به خدا توکل کرده و چون جايی برای آنها در حاکميت باقی نخواهد بود، از قدرت کناره بگيرند.


حسين شريعتمداری، رهبران کشورهای عربی را به سرنگونی قريب الوقوع تهديد کرد. کیهان

نماينده ولی فقيه در کيهان در ادامه خطاب به رهبران کشورهای عربی نوشت که در صورت کناره گيری از قدرت دست کم از مرگ مشابه محمدرضا شاه و صدام در امان می مانند.


«خروج از «ان پی تی» به ايران کمک نمی کند»


روزنامه اعتماد، به نقل از صادق آيت اللهی، نماينده اسبق ايران در آژانس بين المللی انرژی اتمی نوشت که خروج از «ان پی تی» به ايران کمک نمی کند.


به نوشته اين روزنامه، صادق آيت اللهی گفت که برای عدم تصويب قطعنامه در مورد ايران بايد از سال ها پيشتر کار اقدام می شد.


صادق آیت اللهی: ماشين ديپلماسی کشور در مساله هسته ای دير راه افتاد و وقتی هم که راه افتاد، شروع خوبی نداشت. اعتماد

نماينده پیشین ايران در آژانس بین المللی انرژی اتمی، با بيان اينکه شرايط امروز نشان می دهد که ماشين ديپلماسی کشور در مساله هسته ای دير راه افتاد و وقتی هم که راه افتاد، شروع خوبی نداشت.


بازداشتگاه های ویژه


روزنامه سرمايه، از ساخت بازداشتگاه های ويژه زندانيان موقت در استان تهران خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، مديرکل سازمان زندان های استان تهران اعلام کرد که اين سازمان به زودی مکان های ويژه ای را برای آن دسته از افرادی که به طور موقت بازداشت می شوند، احداث خواهد کرد.


به گفته سهراب سليمانی اين بازداشتگاه ها که احتمالا تعداد آنها در تهران به پنج بازداشتگاه خواهد رسيد،هر يک گنجايش نزديک به ۳۰۰ نفر را دارند.


بازنشستگان


روزنامه رسالت، بيانيه سازمان تامين اجتماعی در باره بی نتيجه ماندن پيگيری ها برای افزايش حقوق بازنشستگان را مورد توجه قرار داده است.



تلاش های اين سازمان درباره افزايش حداقل مستمری بازنشستگان اين سازمان به ۲۰۰ هزارتومان، و پيگيری ها برای افزايش حداقل حقوق بازنشستگان را بی نتيجه مانده است. رسالت

به نوشته اين روزنامه، سازمان تامين اجتماعی روز گذشته اعلام کرد که تلاش های اين سازمان درباره افزايش حداقل مستمری بازنشستگان اين سازمان به ۲۰۰ هزارتومان، و پيگيری ها برای افزايش حداقل حقوق بازنشستگان را بی نتيجه مانده است. مقامات دولتی پيشتر بارها وعده افزايش حقوق را به بازنشستگان داده بودند.


«صنايع لبنی سال آينده ورشکست خواهند شد»


روزنامه کارگزاران، در گزارشی از جلسه وزير جهاد کشاورزی با اعضای اتاق بازرگانی تهران،خبر داده که صنايع لبنی کشور ورشکست خواهند شد.


به نوشته اين روزنامه، در اين جلسه، محمد شبنم دبير انجمن صنايع فرآورده های لبنی کشور با استمداد از وزير جهاد کشاورزی برای نجات صنعت رو به ورشکستگی لبنی کشور سخن گفته و اعلام کرده که دولت برای تثبيت قيمت ها افزايش ۱۲ در صدی قيمت لبنيات را لغو کرده است.


محمد شبنم هم چنين تاکيد کرده که با توجه به گرانی و بالا رفتن همه هزينه ها، اگر اين مشکل تا قبل از پايان سال حل نشود، صنايع لبنی سال آينده ورشکست خواهند شد.


فیلترینگ


روزنامه اعتماد ملی، از فيلتر شدن سايت کمپيين يک ميليون امضا برای تغيير قوانين تبعيض آميز، خبر داد.


به نوشته اين روزنامه، به دنبال استقبال از اين کمپین، دسترسی به سايت تغيير برای برابر زنان ايرانی ازصبح ديروز در ايران غير ممکن شده است.


خبر فيلترينگ اين سايت در حالی منتشر می شود که در روزهای اخير خبر بازداشت چند روزه يکی از فعالان اين کمپين به اتهام گرفتن امضاء از زنان نيز منتشر شده بود.


سهمیه بندی بنزین


روزنامه همشهری ، نوشت که دولت در بررسی های خود از لايحه بودجه سال ۸۶ کل کشور تصويب کرده که بنزين از سال آينده سهميه بندی شود.


به نوشته اين روزنامه، يک مقام آگاه اعلام کرده که اين مصوبه دولت در راستای هدفمند کردن يارانه ها، و جلوگيری از مصرف بی رويه اين محصول حياتی اتخاذ شده است.


فرزندکشی برای یک عکس


روزنامه همبستگی ، خبر قتل تکان دهنده دختری به دست مادرش در آذربايجان شرقی را منتشر کرده است.به نوشته اين روزنامه، پيدا کردن عکس يک پسر در کيف دختر ۲۰ ساله، ماجرای تکان دهنده فرزندکشی از سوی مادر را رقم زده است.


به گفته معاون اجتماعی فنيروی انتظامی آذربايجان شرقی مادر طيبه، مقتول بيست ساله به ماموران پليس گفت که پس از درگيری با دخترش با دست های خود او را خفه کرده است.






XS
SM
MD
LG