لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۴

دریاسالار فالون: حمله به ایران در برنامه نیست


درياسالار ويليام فالون، رييس ستاد مرکزی ارتش آمريکا در خاورميانه، روز يکشنبه ، بار ديگر تکرار کرد که برنامه ای برای حمله نظامی به ايران در دست اجرا نيست
درياسالار ويليام فالون، رييس ستاد مرکزی ارتش آمريکا در خاورميانه، روز يکشنبه ، بار ديگر تکرار کرد که برنامه ای برای حمله نظامی به ايران در دست اجرا نيست

درياسالار ويليام فالون، فرماندهی مرکزی ارتش آمريکا در خاورميانه، روز يکشنبه ۱۸ نوامبر، در قاهره، پايتخت مصر، بار ديگر تکرار کرد که برنامه ای برای حمله نظامی به ايران در دست تهیه نيست.


وی به خبرنگاران گفت که دولت ايالات متحده به دنبال گزينه های غير نظامی است تا با همکاری کشورهای ديگر ايران را وادار به تغيير رفتار کند.


درياسالار ويليام فالون افزود که در منطقه نگرانی هايی در مورد رفتار ايران و سخنان راديکال اين کشور وجود دارد. آقای فالون همچنین از «رفتار ایران در عراق انتقاد کرد.»


اين مقام نظامی آمريکا گفت: «گزارش هايی که حمله آمريکا به ايران را پيش بينی می کنند، چندان صحت ندارند.»


آقای فالون همچنين به ايران هشدار داد که موضع آمريکا را در منطقه اشتباه تفسير نکند.


ويليام فالون گفت که من نمی خواهم که مقامات ايرانی اين اشتباه را کنند که ما از آنها می ترسيم و يا مايل نيستيم به وظيفه خود در منطقه عمل کنيم.


ويليام فالون: «من نمی خواهم که مقامات ايرانی اين اشتباه را کنند که ما از آنها می ترسيم و يا مايل نيستيم به وظيفه خود در منطقه عمل کنيم.»

به گزارش خبرگزاری آلمان، ويليام فالون در واقع همان سخنانی را تکرار کرد که در چند هفته و ماه اخير در مورد موضع آمريکا در قبال ايران گفته است.


آقای فالون افزود که کشورهای خليج فارس برای امنيت و ثبات خود به ايالات متحده وابسته هستند.


نيروی هوايی آمريکا، پايگاه هايی در برخی از کشورهای عربی حوزه خليج فارس، يعنی امارات متحده عربی، کويت و قطر دارد.


مقامات ايرانی تهديد کرده اند که در صورتی که اين پايگاه ها در عمليات نظامی عليه ايران مورد استفاده قرار گيرند، به اين کشورها حمله خواهند کرد .


آمريکا اعلام کرده است که موشک های شهاب ۳ ايران با برد حدود دو هزار کيلومتر تهديدی برای اين پايگاه ها به شمار می آیند.


درياسالار فالون برای حضور در مانور مشترک نظامی چند مليتی موسوم به «ستاره درخشان ۲۰۰۷» وارد مصر شده است.


کشورهای آمريکا، مصر، بريتانيا، فرانسه، يونان، آلمان، ايتاليا، هلند، کويت، يمن، اردن، پاکستان و ترکيه در اين مانور که از پايان هفته گذشته آغاز شده است، شرکت کرده اند.


XS
SM
MD
LG