لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۶

ويندوز ۷ عامل افزايش فروش کامپيوتر


 ويندوز ۷
ويندوز ۷
به گزارش سی ان ان به دنبال عرضه ويندوز ۷ محصول جديد مايکروسافت به بازار ، فروش کامپيوتر جهش چشمگيری داشته است.

يکی از مديران موسسه مالی بزرگ مورگان استانلی در يادداشتی خطاب به مشتريان اين شرکت در غروب روز دوشنبه خاطر نشان کرد که اطلاعات مربوط به تحولات بازار تکنولوژی در هفته ای که روز ۲۴ اکتبر به پايان رسيد، نشان می دهد که در پی عرضه ويندوز ۷ ،فروش کامپيوتر نسبت به همین مقطع زمانی در سال گذشته، ۴۰ درصد افزايش داشته است.

براساس همين داده ها در دو هفته قبل از ورود ويندوز۷ به بازار ميزان فروش کامپيوتر حتی تا مرز ۳۰ درصد کاهش يافته بود. اين نشان می دهد که بسياری از خريداران منتظر سيستم عامل جديد محصول مايکروسافت بوده اند.

البته با در نظر گرفتن تمامی اين ارقام می توان نتيجه گرفت که هنوز هم ميزان فروش کامپيوتر به نسبت سال گذشته رو به کاهش بوده است.

بنابراين تحت تاثير کاهش فروش رقابت شرکت های مختلف توليد کننده نرم افزار و سازنده کامپيوتر برای گرفتن سهم بيشتری از اين بازار رو به افزايش است.

برخی از صاحبنظران معتقدند که احتمالا سهم شرکت اچ پی که يکی از سازنده های بزرگ کامپيوتر است رو به رشد خواهد بود و سرمايه گذاران نبايد ظرفيت های رشد آنرا ناديده بگيرند.

توليد کننده ديگری که سهم آن در بازار رو به رشد است کمپانی اپل است. اما عامل رشد اپل بيش از آنکه کامپيوترهای آن باشد سيستم مديريت فروش ایفون است که اين محصول را بسيار موفق کرده است.
XS
SM
MD
LG