لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۶

ایران و «جنگ جهانی چهارم»


به نوشته «واشینگتن تایمز»، حمله و بمباران ایران می تواند عواقب غیر منتظره ای را در منطقه خلیج فارس به دنبال داشته باشد.
به نوشته «واشینگتن تایمز»، حمله و بمباران ایران می تواند عواقب غیر منتظره ای را در منطقه خلیج فارس به دنبال داشته باشد.

روزنامه آمریکایی واشینگتن تایمز درمقاله ای در ۱۸ فوریه به نقل از «جیمز وولسی» رییس سابق سازمان «سیا» می نویسد که ایالات متحده از سال ۱۹۷۹ که انقلاب اسلامی در ایران به وقوع پیوست وارد «جنگ جهانی چهارم» شده است.


رییس سابق سازمان سیا ادامه می دهد که «ایران، عراق، افغانستان ، القاعده و بنیادگرایان اسلامی در اروپا، جبهه هایی هستند که جرج بوش، رییس جمهوری آمریکا، دیک چنی، معاون وی، و نو محافظه کاران به آن آگاه هستند ولی دمکرات ها به جز چند استثنا و رسانه ها می خواهند از این واقعیت بگریزند.»


واشینگتن تایمز می افزاید: این نگاه رییس سابق سازمان سیا به اوضاع ژئوپلتیک جهان است و آنها، آمریکای پس از پایان جنگ سرد با شوروی را در جنگ جهانی دیگری می بیند.


هم اکنون کره شمالی اولین قدم هایش برای پایان بخشیدن به برنامه هسته ای خود برداشته است و ایران تنها عضو گروه محور شرارت رییس جمهوری آمریکا است که در مقابل ایالات متحده قرار گرفته است.


ایران اخیرا متهم به فرستادن اسلحه به عراق و مسلح کردن شورشیان و شبه نظامیان شده است.


واشينگتن تايمز يادآوری می کند که در سال ۲۰۰۳ وقتی نيروهای آمريکايی به عراق حمله کردند ارتش عراق حدود ۶۵۰ هزار تن مواد منفجره و سلاح را به حال خود رها کرد. مقدار زیادی از این مهمات و اسلحه به دست شبه نظامیان افتاده است.


به نوشته این روزنامه، همانطور که گزارش «بیکر-همیلتون» در مورد عراق اعلام کرد ایران نفوذ بیشتری در عراق دارد تا امریکا، و ماموران ایرانی ، شهره بصره، دومین شهر بزرگ عراق، را از پشت پرده اداره می کنند.


واشینگتن تایمز می افزاید حمله و بمباران ایران می تواند عواقب غیر منتظره ای را در منطقه خلیج فارس به دنبال داشته باشد.


در مورد واکنش کشورهای عرب در خلیج فارس ، واشیگنتن تایمز می گوید: این کشورها از یک طرف از ایران هسته ای هراسانند و از سوی دیگر از عواقب غیرمنتظره ای که حمله به ایران می تواند در پی داشته باشند نگرانند.


XS
SM
MD
LG