لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۲

فرنگی کاران ايران قهرمان آسيا شدند


فرنگی کاران ایران چهار مدال طلا و یک برنز را از آن خود کردند.عکس تزئینی است.
فرنگی کاران ایران چهار مدال طلا و یک برنز را از آن خود کردند.عکس تزئینی است.
تيم ملی ايران کشتی فرنگی ايران باکسب سه مدال طلا در شب دوم و پايانی رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسيا در پاتايای تايلند، با مجموع چهار مدال طلا و يک برنز مشترک به مقام قهرمانی سال ۲۰۰۹ قاره دست يافت.

در شب اول ايران يک طلا و يک برنز مشترک دست يافته بود و دو کشتی گير نيز به مقام پنجم مشترک رسيدند.

قزاقستان در پايان شب نخست اول شده بودند، اما در شب دوم رقابت اين دو تيم به مسابقه آخر اين پيکارها بين مسعود هاشم زاده و دالال از هند کشيد که پيروزی کشتی گير ايرانی باعث شد تا ايران با يک امتياز اختلاف قزاقستان را به رده دوم بفرستد و خود قهرمان شود.

کشتی گيران فرنگی يکشنبه شب در هر سه وزن ۸۴ کيلوگرم، ۹۶ کيلوگرم و ۱۲۰ کيلوگرم به ترتيب توسط طالب نعمت پور، امير علی اکبری و مسعود هاشم زاده قهرمان شدند و مدال طلا رسيدند.

نعمت طالب پور در مسابقه پايانی ۸۴ کيلرگرم توانست در سه وقت آندری ساموخين از قزاقستان را شکست دهد. وقت اول مساوی بود و در دو وقت بعدی طالب پور برتر بود و با امتياز پيروز شد.

نعمت پور در در دور اول استراحت داشت. در دور دوم با امتياز بر چول هيو چو از کره جنوبی پيروز شد. در دور سوم نيز بر يانگ ژيائو ژو از چين پيروز شد و به ديدار پايانی راه يافت.

در ۹۶ کيلوگرم اميرعلی اکبری هم حريفی از قزاقستان را پيش رو داشت و در دو وقت بر مارگولان عاصم با امتياز پيروز شد و طلا گرفت.

علی اکبری در دور نخست استراحت داشت و در دور دوم در حالی که از حريف تايلندی پيش بودبه دليل مصدومت کشتی گير کشور ميزبان با ضربه فنی برنده اعلام شد. در دور سوم نيز علی‌اکبری با امتياز يحيی ابوتابيخ از اردن را شکست داد و به ديدار فينال راه يافت.

در وزن ۱۲۰ کيلوگرم مسعود هاشم‌زاده پس از اين که در دور اول مراد رومانوف از قرقيزستان را شکست داد، در دور دوم برآتسوشی ناکامورا از ژاپن را مغلوب کرد و در دور سوم با پيروزی بر يانگ تی هان از کره جنوبی به ديدار فينال راه يافت تا با غلبه بر دالال از هند قهرمان و برنده مدال طلا شود.
XS
SM
MD
LG