لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۴۶

يک طلا و دو برنز برای کشتی گيران آزاد ايران


کشتی گیران آزاد ایران به سه مدال در تایلند دست یافتند. عکس تزئینی است.
کشتی گیران آزاد ایران به سه مدال در تایلند دست یافتند. عکس تزئینی است.
در پی قهرمانی ايران در کشتی فرنگی قاره آسيا، از صبح سه شنبه رقابت های کشتی آزاد در پاتايای تايلند آغاز شد و تيم ملی ايران به يک طلا و دو برنز دست يافت.

مهدی تقوی، قهرمان دو مدال طلای جوانان جهان، در ۶۶ کيلوگرم با پيروزی بر تاتسو هيرويونه ميتسو از ژاپن بر سکوی قهرمانی ايستاد. دو مدال برنز را حسن رحيمی در ۵۵ کيلوگرم و مسعود اسماعيل پور در ۶۰ کيلوگرم بدست آوردند.

مهدی تقوی به عنوان موفقترين کشتی گير ايرانی روز نخست پيکارهای کشتی آزاد، در دور نخست رقابت های وزن در ۶۶ کيلو گرم استراحت داشت.

در دورهای بعدی به ترتيب کشتی گيرانی از پاکستان، ترکمنستان و کره شمالی را شکست داد تا به مسابقه پايانی برسد و با برای کسب مدال طلا با کشتی گير ژاپنی پيکار کند.

نخسيتن مدال روز اول پيکارهای قهرمانی کشتی آزاد آسيا را حسن رحيمی در دسته ۵۵ کيلوگرم بدست آورد.

در پی آن مسعود اسماعيل پور نيز در دسته ۶۰ کيلوگرم برنز گرفت. رحيمی پس از پيروزی بر کشتی گيران سريلانکايی و سوريه ای در مسابقه حساس برای رسيدن به مرحله پايانی مغلوب کشتی گير اهل کره شمالی شد و در مسابقه با «راحول آواره بالاصاحب» از هند با امتياز پنج بر دو پيروز شد و به مدال برنز مشترک رسيد.

اسماعيل پور در دور نخست استراحت داشت. در دور دوم کشتی گير قطری را شکست داد و در دور سوم مغلوب کشتی گيری از مغولستان شد. با فيناليست شدن کشتی گير مغول، اسماعيل پور فرصت يافت به کشتی ادامه دهد و پس از پيروزی بر حريفان ويتنامی و چينی به مدال برنز مشترک رسيد.

مسابقه های چهار وزن ديگر در وزن های ۷۴، ۸۴، ۹۶ و ۱۲۰ کيلوگرم در روز بعد (چهارشنبه ششم اسفند) انجام می شود. کشتی گيران ايران در اين وزن ها به ترتيب صادق گودرزی، احسان لشگری، سعيد ابراهيمی و فردين معصومی هستند.

صادق گودرزی در ۷۴ کيلوگرم – که ۱۳ کشتی گير در آن حضور دارند – در دور نخست با حريف تايوانی رو به رو می شود و در صورت پيروزی با برنده مسابقه کشتی گيران چينی و قرقيزستانی روبه رو می شود.

در وزن ۸۴ کيلوگرم احسان لشگری در دور اول با کشتی ‌گيری از اندونزی مسابقه می ‌دهد و در صورت پيروزی در دور دوم با برنده مسابقه کشتی‌گيران چينی و سريلانکايی مبارزه خواهد کرد.

در اين وزن ۱۱ کشتی ‌گير پيکار می کنند. در وزن ۹۶ کيلوگرم ۱۳ کشتی گير حضور دارند و سعيد ابراهيمی در دور اول کشتی ‌گيری از قرقيزستان را پيش رو دارد و در صورت پيروزی در دور دوم با برنده مسابقه کشتی ‌گيران عراق و تايوان مسابقه خواهد داد. در وزن ۱۲۰ کيلوگرم فردين معصومی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم به مصاف حريفی از هند می ‌رود و در صورت پيروزی با برنده مسابقه مريد موتاليموف از قزاقستان و کشتی ‌گيری از مغولستان ديدار خواهد کرد. در اين وزن ۹ کشتی گير حضور دارند.
XS
SM
MD
LG