لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۵

تکذيب افشای تبانی در فوتبال ايران


علی حنطه، سرمربی فصل پيش تيم ابومسلم خراسان
علی حنطه، سرمربی فصل پيش تيم ابومسلم خراسان
به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ایسنا، علی حنطه، سرمربی فصل پيش تيم ابومسلم خراسان به طور علنی از وجود تبانی در فوتبال ايران خبر داد و بلافاصله آن را تکذيب کرد.

به گزارش ايسنا در مراسم معرفی اعضای تازه باشگاه پيام علی حنطه، سرمربی اين فصل باشگاه پيام خراسان تبانی و فساد در فوتبال را با ذکر مورد مطرح کرد، اما با فاصله ای اندک و پس از تهديد شديد باشگاه تبانی کننده و تعداد بازيکنان تبانی کننده، در خبرگزاری مهر همه گفته های خود را تکذيب کرد.

علی حنطه در جلسه معارفه گفت: «زمانی که در ابومسلم بودم از مديران اين تيم هيچ کس پيدا نمی ‌شد که به فکر باشگاه باشد، تيم را در رده شانزدهم و زمانی که با هشت امتياز از برق شيراز و ۱۰ امتياز از استقلال اهواز عقب ‌تر بود، تحويل گرفتم و تا بازی با سپاهان با چهار برد آن را به مکانی بالاتر از آن دو تيم‌ رساندم.»

وی افزود: «در بازی با سپاهان دو تن از بازيکنانم با مديرعامل (محمد رضا ساکت) و سرمربی تيم سپاهان (فرهاد کاظمی) تبانی کردند تا ابومسلم ببازد. اما مديران ابومسلم آن قدر غرق در «چيزهای ديگر» بودند که هرگز نتوانستند به فکر تيم خود باشند و ما را از اين مشکلات نجات دهند و فکر می ‌کردند که با رفتن من می‌توانند تيمشان را نجات دهند.»

در اين گزارش همچنين درمورد حضور آدمهای غيرورزشی از قول حنطه آمده است: «علت اصلی حواشی تيم‌های ما پول نيست بلکه مسايلی است که آقايان خود آن را به وجود می‌آورند زيرا که آن‌ها آدم‌های فوتبالی نيستند. در زمانی که در اين تيم‌ها بوده‌ام به عينه ديده‌ام که در اطراف آقايان آدم‌هايی رفت و آمد می کنند که به فکر همه چيز هستند غير از فوتبال و تنها می ‌آيند که خيلی زود به شهرت برسند و برای اين به جز حاشيه‌سازی کار ديگری نمی ‌کنند.»

شکايت سپاهان و تکذيب حنطه

خبرگزاری دانشجويان ايران پس از انتشار خبر تبانی، گزارش داد که باشگاه سپاهان از علی حنطه به کميته انضباطی فوتبال شکايت کرده است.

برپايه اين گزارش مسوول پايگاه اطلاع رسانی باشگاه سپاهان ادعای های حنطه را تهمتی زشت در جهت توجيه ناکامی هايش دانست و تاوان سنگينی را برای مربی مشهدی وعده داد. فرهاد کاظمی، مربی وقت سپاهان هم خواهان اثبات ادعا از سوی علی حنطه شد.

در پی انتشار اين مطلب در ايسنا، خبرگزاری مهر گزارش داد که پس از اعلام شکايت سپاهان از حنطه با سرمربی مشهدی تماش گرفته و او هرگونه صحبت تبانی از سوی مسوولان سپاهان و دو بازيکن ابومسلم را تکذيب کرده است.

خبرگزاری مهر از قول حنطه نوشت: «در بخشی از صحبت‌هايم به ديدار ابومسلم با سپاهان در فصل گذشته اشاره کردم و گفتم دو بازيکن تيم من در آن ديدار طوری بازی می کردند که انگار يار دوازدهم و سيزدهم سپاهان بودند. می خواستم با اين حرف به ضعيف بودن بازيکنانم در آن ديدار اشاره کنم و هرگز منظورم متهم کردن مديران سپاهان به تبانی با بازيکنان خود يا خريده شدن آنها توسط مسئولان اين تيم اصفهانی نبود.»

اين گفته ضمن آن که مغاير با ادعای جهش ابومسلم به رهبری او و دليل شکست ناگهانی از سپاهان است، با پايان خبر منتشر شده از سوی ايسنا نيز مغايرت دارد.

خبرگزاری ايسنا برای آگاهی از درستی ادعای علی حنطه مبنی بر تبانی دو بازيکن و نام آنان به سراغ ابومسلمی ها رفته و در پايان نوشته است: «يکی از مسوولان پيشين ابومسلم که نخواست نامش فاش شود، گفت که "د.ع" و "س.ب" با تيم سپاهان تبانی کرده بودند.»
XS
SM
MD
LG