لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۳۷

احمدی نژاد به کشورهای غربی: همه گزینه ها روی میز است


محمود احمدی نژاد روز یکشنبه از جت بمب افکن بدون سرنشین «کرار» رونمایی کرد.
محمود احمدی نژاد روز یکشنبه از جت بمب افکن بدون سرنشین «کرار» رونمایی کرد.
محمود احمدی نژاد، رییس جمهور اسلامی ایران، در مراسم رونمایی از یک جت بمب افکن بدون سرنشین خطاب به کشورهای غربی گفت: «اجازه نمی دهیم یک مشت آدم بی سر و پای جنایتکار حاکم شوند. آمدند گفتند همه گزینه ها روی میز است، ما هم می گوییم همه گزینه ها روی میز است.»

آقای احمدی نژاد در سخنرانی خود با تکرار حرف های روز گذشته خود اظهار عقیده کرد که در صورت «تعرض» به ایران، «دایره شعاع عکس العمل ما کل کره زمین است.»

وی که سخنانش از سوی واحد مرکزی خبر، وابسته به رادیو و تلویزیون دولتی ایران منتشر شده است، افزود: «تعارف نداریم. اجازه نمی دهیم یک مشت آدم بی سر و پای جنایتکار حاکم شوند و با هفت تیر کشی نا امنی ایجاد کنند.»

رییس جمهور اسلامی ایران گفت: «هر روز از ننه شان قهر کردند، آمدند گفتند همه گزینه ها روی میز است؛ ما هم می گوییم همه گزینه ها روی میز است.»

اشاره محمود احمدی نژاد به اظهارات مقام های آمریکایی و اسرائیلی است که بارها اعلام کردند برای حل و فصل برنامه هسته ای ایران تمام گزینه ها از جمله برخورد نظامی با تهران روی میز قرار دارد.

این کشورها نگران آن هستند که جمهوری اسلامی ایران در سایه برنامه اتمی خود که آن را صلح آمیز می داند به دنبال ساخت سلاح اتمی باشد و خواستار توقف برنامه غنی سازی اورانیوم از سوی تهران هستند.

شورای امنیت سازمان ملل نیز تا کنون چهار قطعنامه تحریمی علیه تهران وضع کرده است و خواستار همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی برای راستی آزمایی در زمینه اهداف برنامه اتمی اش شده است.

«از آن برج غرور پایین بیایید»

محمود احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به کشورهای غربی گفته است: «گزینه اول این است که آدم شوید؛ از آن برج غرور پایین بیایید و مثل بچه آدم از موضع برابر حرف بزنید.»

وی افزود: «اگر پایین نیامدید، پس می خواهید بگردید! پس بگردید؛ تجربه نشان داده است، وقتی بگردید، زمان علیه ما نشده، بلکه علیه شما شده است.»

طی هفته های اخیر و به دنبال بالا گرفتن دوباره حمله احتمالی نظامی به تاسیسات هسته ای ایران، فرماندهان سپاه و مقام های جمهوری اسلامی لحن تندتری علیه آمریکا و اسرائیل اتخاذ کرده اند.

روز پنجشنبه، آيت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، گفت: در صورت هرگونه اقدام احتمالی نظامی علیه ايران، عرصه مقابله با چنین اقدامی محدود به مرزهای ايران نخواهد بود و ميدان گسترده تری را در بر خواهد گرفت.

محمود احمدی نژاد نیز روز شنبه در گفت و گو با روزنامه قطری «الشرق» گفته بود که در صورت حمله به ایران، پاسخ تهران «کره زمین را شامل می‌شود.»

همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بيانيه ‌ای اعلام کرد که در صورت حمله احتمالی، منافع «دشمنان» را در «هر نقطه دلخواه» هدف قرار می‌دهد.

اظهارات مقامات ايران در واکنش به صحبت‌های درياسالار مايک مولن، رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا، در روز دهم مرداد است که گفته بود آمريکا طرحی احتياطی برای حمله به ايران دارد.

در روزهای اخیر نیز مسئولان جمهوری اسلامی از مجهز شدن نیروهای نظامی ایران به تجهیزات جدید جنگی و آزمایش های «موفقیت آمیز» موشک های ساخت داخل خبر داده اند.

روز یکشنبه نیز محمود احمدی نژاد از یک بمب افکن جت بدون سرنشین به نام «کرار» رونمایی کرد که به گزارش خبرگزاری های دولتی ایران، قادر است ضمن پرواز به اهداف دوردست مقادير قابل توجهي مواد منفجره را با خود حمل كرده و به سمت هدف مورد نظر پرتاب كند.

بر اساس این گزارش ها، مداومت پروازی در بالا در مسافت های دوردست، سرعت بسیار بالا، توان انجام دادن ماموریت های مختلف با اهداف گوناگون از دیگر قابلیت های این جت بمب افکن عنوان شده است.
XS
SM
MD
LG