لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۱

حمله شديد محمود احمدى نژاد به آمريكا


رييس جمهور ايران هفته پيش نيز در سخنرانى خود در مجمع عمومى سازمان ملل اظهار عقيده كرد كه بر طبق يك نظريه، دولت آمريكا خود طراح حمله هاى ۱۱ سپتامبر بوده است.
رييس جمهور ايران هفته پيش نيز در سخنرانى خود در مجمع عمومى سازمان ملل اظهار عقيده كرد كه بر طبق يك نظريه، دولت آمريكا خود طراح حمله هاى ۱۱ سپتامبر بوده است.
محمود احمدى نژاد، رييس جمهور اسلامى ايران در تازه ترين سخنان جنجالى خود بار ديگر به آمريكا حمله كرد و گفت: «آن قدر پر رو هستند كه ما را تهديد مى كنند. مرده شور خودتان، ميزتان و قيافه تان را ببرد كه همه دنيا را به لجن كشيديد.»

محمود احمدى نژاد كه به عنوان يكى از رهبران جنجالى در جهان معروف شده است روز يكشنبه در مراسم افتتاح واحدهاى مسكن مهر شهر جديد هشتگرد از حادثه تروريستى ۱۱ سپتامبر به عنوان يک «ماجرا» نام برد و گفت كه «اگر دير جنبيده بوديم آن را به مقدس ترين موضوع عالم تبديل مى كردند.»

رييس جمهور ايران مى گويد كه حقيقت موضوع ۱۱ سپتامبر بايد روشن شود و رهبران آمريكا را متهم كرد كه «به اين بهانه به منطقه ما (خاورميانه) ريخته اند و ريختن خون مردم را حلال كرده اند و هر كارى كه مى خواهند مى كنند.»

وى افزود: «بايد مشخص شود و آنها دلايل خود را با سند ارايه دهند، نه اينكه هرچه رييس جمهور آمريكا گفت، بگويند درست است.»

در حادثه تروريستى ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ حدود سه هزار نفر بر اثر حمله هواپيماهاى ربوده شده به برج هاى مركز تجارت جهانى در نيويورك كشته شدند.

آمريكا گروه القاعده به رهبرى اسامه بن لادن را مسئول اين حملات معرفى كرد و از گروه طالبان، حاكمان وقت در افغانستان، خواست تا وى و نيروهاى القاعده را به آمريكا تحويل دهند. با امتناع طالبان از همكارى با واشينگتن، ارتش آمريكا با همكارى نيروهاى مجاهدين در افغانستان به اين كشور حمله كرد.

رييس جمهور ايران هفته پيش نيز در سخنرانى خود در مجمع عمومى سازمان ملل اظهار عقيده كرد كه بر طبق يک نظريه، دولت آمريكا خود طراح حمله هاى ۱۱ سپتامبر بوده است.

باراک اوباما، رئيس جمهورى آمريكا، اين سخنان آقاى احمدى نژاد را «توهين آميز»، «نفرت‌ انگيز» و «نابخشودنى» خواند.

«تهديد نظامى ايران»

محمود احمدى نژاد در بخشى از سخنانش كه سايت رياست جمهورى اسلامى ايران و خبرگزارى جمهورى اسلامى، ايرنا، آن را سانسور كرده اند با اشاره به هشدارهاى آمريكا گفته است: «آن قدر پر رو هستند كه ما را تهديد مى كنند و مى گويند همه گزينه ها روى ميز است؛ مرده شور خودتان، ميزتان و قيافه تان را ببرد كه همه دنيا را به لجن كشيديد.»

اشاره رييس جمهور ايران به اظهارات مقام هاى آمريكايى و اسرائيلى است كه بارها گفته اند براى حل و فصل برنامه هسته اى ايران پايبند به مسير ديپلماتيك هستند ولى در عين حال تمام گزينه ها از جمله برخورد نظامى با ايران بر روى ميز قرار دارد.

ايران و آمريكا از سه دهه پيش مناسبات ديپلماتيك با يكديگر ندارند و در سال هاى اخير به دليل برنامه هسته اى جمهورى اسلامى روابط دو كشور دچار تنش بيشتر شده است.

آمريكا و متحدان غربى آن همواره ايران را متهم مى كنند كه در پوشش فعاليت هسته اى خود به دنبال دستيابى به دانش ساخت بمب اتمى است ولى تهران اين اتهام را رد كرده و ماهيت اين برنامه را صلح آميز مى داند.

بر اساس گزارش واحد مرکزی خبر، محمود احمدى نژاد مى گويد كه «اين قدر زور و بى حرمتى به ساحت انسان در تاريخ سابقه نداشته است.»

وى از نيروهاى آمريكايى خواسته است تا منطقه خاورميانه را ترك كنند و افزوده است: «اگر با پاى خود منطقه را ترک نكنيد به لطف خدا به زودى ملت هاى منطقه شما را با اردنگى از منطقه بيرون خواهند انداخت.»

ادبیات محمود احمدی نژاد در سخنرانی های خود با انتقادهای زیادی روبرو شده است و حتی شخصیت های نزدیک به جریان اصولگرا در جمهوری اسلامی ایران آن را به باد حمله گرفته اند.

در همین زمینه، آیت الله صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه، مردادماه گذشته در سخنانی گفت: «توقع ‌ما از رئیس جمهور این است که ادبیاتش متین و فاخر و با تعابیر جا افتاده و البته صحیح و منصفانه باشد.»

این در حالی است که به رغم انتقادها از ادبیات رییس جمهور ایران، محمود احمدی نژاد حاضر به تغییر لحن سخنان خود نشده است.
XS
SM
MD
LG