لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۲

احمدی نژاد: جلسه گذاشته اند که اراده دولت را بشکنند


آقای احمدی نژاد می گوید که تهدیدهای غرب برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران با شکست روبرو شده است.(عکس: ایسنا)
آقای احمدی نژاد می گوید که تهدیدهای غرب برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران با شکست روبرو شده است.(عکس: ایسنا)

محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران می گوید که آمریکایی ها و عقبه آنها در اطراف و داخل جلسه گذاشته اند که اراده ملت و دولت بر آمده از رای ملت را بشکنند.



محمود احمدی نژاد که به شهرکرد، مرکز استان چهار محال و بختیاری، سفر کرده است اظهار داشت: « ملت ایران در ماجرای سرنوشت ساز هسته ای با توکل بر خدا، دست در دست هم، همدل و پشت سر رهبری ایستاد و به فضل خدا پیروز است و دشمنان هیچ غلطی نمی توانند انجام دهند.»

وی افزود: «آمريكایی ‌ها و عقبه آنها در اطراف و داخل جلسه گذاشته ‌اند و تاكيد كرده ‌اند كه بايد اراده ملت ايران و دولت بر آمده از رای ملت ايران را بشكنيم.»


آقای احمدی نژاد می گوید که تهدیدها و فشارهای غرب برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران با شکست روبرو شده است.


سخنان رییس جمهوری اسلامی ایران یک روز پس از بیانیه پایانی نشست مشترک اتحادیه اروپا و آمریکا در اسلوونی ابراز می شود که در آن بر آمادگی در زمینه اعمال فشارهای بیشتر بر ایران جهت تعلیق غنی سازی اورانیوم تاکید شده است.


جرج بوش، رييس جمهوری آمريکا، روز سه شنبه با اشاره به اين که برنامه هسته ای ايران «تهديد خطرناکی برای صلح جهانی است»، گفت: «آمريکا و اروپا بايد مانع دستيابی ايران به سلاح هسته ای شوند.»


آقای بوش با اشاره به گزينه های پيش روی رهبران ايران افزود: «آنها يا با انزوا مواجه خواهند شد، يا می توانند رابطه بهتری با همه ما داشته باشند. ...اکنون زمان آن فرا رسيده است تا با همکاری با يکديگر آنها را متوقف کنيم.»


آمريکا و اروپا از ايران خواسته اند تا فعاليت های حساس هسته ای خود را متوقف کند در غير اين صورت با تحريم های بيشتری مواجه خواهد شد.


اين کشورها همچنين از ايران می خواهند تا تمام اطلاعات مورد نياز آژانس بين المللی انرژی را ارائه کند تا آژانس بتواند در خصوص ماهيت برنامه هسته ای تهران قضاوت کند.



«پایان دوران بوش»


رییس جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود به جرج بوش حمله کرد و گفت که دوران وی به پایان رسیده است.


آقای احمدی نژاد اظهار داشت: «آمریکا در طی ۳۰ سال گذشته و به خصوص در دوره بوش خیلی علاقمند بود به ایران ضربه بزند...دوران بوش به پایان رسید و قادر نبود که حتی به یک سانتیمتر از سرزمین ایران ضربه بزند.»


جرج بوش روز سه شنبه هشدار داده بود که «اگر ايران به سلاح هسته ای دست يابد، آنگاه جهان آزاد از خود خواهد پرسيد چرا ما در آن زمان کاری انجام نداديم؟ ... اکنون برای اين کار، زمان ديپلماسی قوی است.»


وی افزود: «نمی توان به برنامه غنی سازی ايران اعتماد کرد.»


شورای امنيت سازمان ملل متحد به دليل سرپيچی ايران از توقف غنی سازی اورانيوم سه قطعنامه تحريمی عليه اين کشور تصويب کرده است. اين در حالی است که ايران طی اين مدت نه تنها فعاليت های حساس خود را متوقف نکرده است بلکه غنی سازی اورانيوم را توسعه داده است.


غنی سازی اورانيوم کاربردی دو گانه دارد و می تواند برای سوخت نيروگاه هسته ای و همچنين استفاده در برنامه های نظامی به کار رود.


ايران تاکيد می کند که برنامه هسته ای اين کشور کاملا صلح آميز بوده و در چارچوب تعهدات بين المللی اين کشور است.


XS
SM
MD
LG