لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۷

سفارشات ۱۷ ميليارد دلاری قطر به ایرباس


نمايشگاه هوايی پاريس هم اکنون در پايتخت فرانسه در جريان است و تا روز ۲۴ ژوئن ادامه خواهد داشت.
نمايشگاه هوايی پاريس هم اکنون در پايتخت فرانسه در جريان است و تا روز ۲۴ ژوئن ادامه خواهد داشت.

مقامات شرکت هواپيمايی ايرباس می گويند که در نمايشگاه هوايی پاريس سفارش خريد مدل های مختلف هواپيماهای ايرباس را به ارزش ۱۷ ميليارد دلار از کشور قطر دريافت کرده اند.


شرکت هواپيمايی ايرباس که اخيرا بيشترين مانور خود را بر روی بازاريابی هواپيمای غول پيکر A۳۸۰ متمرکز کرده است روز دوشنبه گفت که قطر ساخت سه فروند از اين هواپيماها را به همراه ۸۰ فروند هواپيمای مدل A۳۵۰ سفارش داده است که ارزش کل اين قرارداد بالغ بر ۱۷ ميليارد دلار خواهد شد.


براساس گزارش رويترز، تحويل هواپيمای مدل A۳۵۰ برای سال ۲۰۱۳ برنامه ريزی شده است و لوئی گالوز، رييس ايرباس در يک کنفرانس خبری گفته که قطر اولين کشوری خواهد بود که اين هواپيماها را در سال ياد شده دريافت خواهد کرد.


اين سفارشات همچنين قرارداد هنگفتی را برای شرکت رولز رويس، که سازنده موتور اين هواپيماها است به ارمغان می آورد که ارزش آن پنج ميليارد و ۶۰۰ ميليون دلار برآورد شده است.


به گفته رولزرويس، اين قرارداد بزرگترين معامله ای است که تاکنون در دوران فعاليت خود منعقد کرده است.


تحليلگران صنعت هوايی پيش بينی می کنند که در جريان نمايشگاه هوایی پ قرارداد خريد ۳۰۰ فروند هواپيمای مسافربری به امضا برسد که احتمال می رود ۵۰ فروند آن مربوط به هواپيمای بويينگ s ۷۸۷ باشد که از سوی شرکت بين المللی ليزينگ مالی (ILFC) سفارش داده شود.

شرکت جنرال الکتريک که رقيب رولزرويس به شمار می رود هم اکنون در حال مذاکره با ايرباس است تا با آن در زمينه ساخت موتور جايگزينی برای هواپيماهای متوسط که در مسيرهای طولانی رفت و آمد می کنند به توافق دست يابد ولی هنوز هيچ تعهدی در اين زمينه داده نشده است.


هواپيمايی امارات نيز سفارش موقتی برای ساخت ده فروند از هواپيمای غول پيکر مدل A۳۸۰ را به ارزش سه ميليارد دلار به ايرباس داده است.


به گفته کارشناسان صنعت حمل و نقل، اين سفارشات سبب خواهد شد تا تقاضای جهانی برای اين مدل از هواپيماها که تاخيری دو ساله پيدا کرده است بالا رود.


امارات در حال حاضر خواهان دريافت ۴۷ فروند از اين دست هواپيمای غول پيکر است. ايرباس حاضر نشده است که در اين زمينه اظهار نظر کند.


اين شرکت اروپايی مايل است که بازارهای رقيب خود، بويينگ، را در آمريکا نيز بدست آورد و تاکنون موفق شده تا سفارش ساخت ۲۲ فروند هواپيمایA۳۵۰ را دريافت کند.


۳۰ ميليارد دلار قرارداد


نمايشگاه هوايی پاريس هم اکنون در پايتخت فرانسه در جريان است و تا روز ۲۴ ژوئن ادامه خواهد داشت.


تحليلگران صنعت هوايی پيش بينی می کنند که در جريان اين نمايشگاه قرارداد خريد ۳۰۰ فروند هواپيمای مسافربری به امضا برسد که احتمال می رود ۵۰ فروند آن مربوط به هواپيمای بويينگ s ۷۸۷ باشد که از سوی شرکت بين المللی ليزينگ مالی (ILFC) سفارش داده شود.


بر اساس برآورد های صورت گرفته، ارزش اين سفارشات بالغ بر ۳۰ ميليارد دلار خواهد شد که سبب می شود تا هريک از شرکت های ايرباس و بويينگ برای سال ديگر ليست فروش ۱۰۰ ميليارد دلاری داشته باشند.


XS
SM
MD
LG