لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۱۵

جاسوس روسی «پوکر با آنا چپمن» را به بازار فرستاد


تیتر روزنامه نیویورک پست در زمان بازداشت آنا چپمن؛ «جاسوسی که آمریکا را دوست داشت»
تیتر روزنامه نیویورک پست در زمان بازداشت آنا چپمن؛ «جاسوسی که آمریکا را دوست داشت»

آنا چپمن، جاسوس روسى كه به خاطر ظاهر جذاب و سكسى خود به شهرت فراوانى رسيده است همچنان به شهرت خود مى افزايد.

در تازه ترين ابتكار تجارى و تبليغاتى اين زن جوان مو قرمز، وی نرم افزار تازه ای را براى مشتركان «آى فون» iPhone به بازار عرضه كرده است كه «پوكر با آنا چپمن» نام دارد.

با استفاده از اين نرم افزار خانم چپمن مشتاقان و علاقمندان خود را به بازى پوكر تشويق مى كند.

مسئولان شركت سازنده نرم افزارهايى كه روى شبكه اپل كار مى كنند مى گويند آنا چپمن از طرفداران پر و پا قرص محصولات اپل است. او از مدتها پيش از آى فون iPhone و مك Mac استفاده مى كرده و اخيرا با آى پد iPad نيز كار مى كند.

يكى ديگر از كارهاى تجارى و تبليغاتى آنا چپمن در هفته هاى اخير عكس هاى نيمه برهنه او روى جلد نسخه روسى مجله ماكسيم (Maxim ) بود در حالى كه لباس زير به تن داشت و يك اسلحه كمرى را با ژست هفت تير كش ها به دست گرفته بود.

آنا چپمن كه چند ماه پيش پس از بازداشت توسط اداره های امنيتى آمريكا به جاسوسى براى روسيه اعتراف كرد نه تنها از قبل شهرت خود درآمد هنگفتى به دست آورده بلكه در روزهاى اخير از سوى ديميترى مدودف رييس جمهور روسيه بالاترين نشان افتخار دولت روسيه را دريافت كرده است.

رييس جمهور روسيه به تمام ۹ نفرى كه جزو حلقه جاسوسى روسيه در آمريكا بودند نشان افتخار مهمى را اهدا كرده است . تمام اين ۹ نفر و از جمله آنا چپمن سالها با هويت جعلى در آمريكا سكونت داشتند.

از ميان اين افراد آنا چپمن به خاطر استفاده از جذابيت هاى زنانه خود به شهرت فراوانى رسيده و برخلاف ساير جاسوسان بازداشت شده كه به روسيه پس فرستاده شده اند قصد ندارد بى سرو صدا زندگى كند.

خانم چپمن از زمان بازگشت به روسيه غير از ظاهر شدن بر جلد مجله ماكسيم، عكس هاى نيمه برهنه خود را در يك مجله ديگر چاپ مسكو منتشر كرده ، در مراسم به فضا فرستادن يك موشك در قزاقستان شركت كرده و اكنون جزو مشاوران يك بانك روسى است كه دفتر آن در مسكو است.

آنا چپمن كه نام حقيقى وى «آنيا كوشچنكو» است پس از بازداشت در ماه ژوييه به جاسوسى براى روسيه اعتراف كرد.

وى و هشت نفر ديگرى كه در اين پرونده بازداشت شدند پس از مدت كوتاهى با تعدادى زندانى در روسيه معاوضه شدند كه به خاطر جاسوسى براى آمريكا و بريتانيا سالها در بازداشت بودند.

اين بزرگترين معاوضه جاسوسان بين روسيه و آمريكا از زمان پايان جنگ سرد بود.

XS
SM
MD
LG