لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۱:۳۰

تیم بستکبال ایران با پنج شکست پیاپی با المپیک وداع کرد


ايران با پنج شکست پياپی در گروه شش تيمی «آ» آخر شد.(عکس: ایسنا)
ايران با پنج شکست پياپی در گروه شش تيمی «آ» آخر شد.(عکس: ایسنا)

تيم ملی بسکتبال ايران در پنجمين و آخرين بازی خود در بسکتبال المپيک پکن، در برابر کرواسی به شکست سنگين ۹۱ بر ۵۷ تن داد .


کرواسی پيکارهای مرحله گروهی را با برتری مطلق و با سه پيروزی و دو شکست به پايان رساند و وارد مرحله يک چهارم پايانی شد.


ايران با پنج شکست پياپی در گروه شش تيمی «آ» آخر شد. ايران کمتر از آن چيزی نشان داد که در مسابقه های آماده سازی در برابر تيم هايی چون کرواسی نشان داده بود.


ايران در پايان نيمه نخست ۵۴ بر ۱۶ از تيم کرواسی عقب بود.


کاپيتان صمد نيکخواه بهرامی با کسب ۲۵ امتياز بهترين بازيکن تيم ملی ايران بود.اين تيم سال پيش قهرمان آسيا شد، اما در المپيک به يک پيروزی هم نرسيد.


رايکو تورومن، سرمربی صرب تيم ملی ايران در پايان به فيبا، سایت فدراسیون جهانی بستکبال گفت: «ما اينجا برای مقداری تجربه اندوزی آمديم و آمديم تا ياد بگيريم. البته من راضی هستم.»


امير امينی، بازيکن گارد تيم ايران هم گفته های مربی اش را بازتاب داد. او گفت: «اين نخستين بازی ما در المپيک بود و ما احساس افتخار می کنيم. اميدواريم از اين رقابت ها بعضی تجربه ها را بدست آوريم که بتواند در آينده به ما کمک کند.»


کرواسی به مربيگری جاسمين ره په سا، پس از شکستی نزديک از ليتوانی، در برابر ايران به پيروزی بزرگی رسيد.


مارين روزيچ و مارکو توماس هرکدام برای کرواسی ۱۶ امتياز بدست آوردند و نيکولا پرکاچين ۱۵ امتياز کسب کرد.


کرواسی در اين مسابقه بار ديگر از مارکو پوپوويچ به دليل مصدوميت استفاده نکرد و زوران پلانينيچ هم در بازی به ايران حضور نداشت.


کرواسی با کسب مقام سوم بايد در مرحله يک چهارم پايانی با اسپانیا بازی کند. مارين روزيچ پس از روزی پر ثمر در برابر ايران در مورد اسپانيا گفت: «اسپانيا يکی از بهترين تيم ها است. اما فکر می کنم ما با بازيکنانی که داريم، بتوانيم آنان را به مانند سال پيش در قهرمانی اروپا شکست دهيم.»


در کروه «آ» تيم ملی ليتوانی با چهار پيروزی و يک شکست با نه امتياز اول شد تا در مرحله يکچهارم پايانی با تيم چهارم گروه « ب » مسابقه دهد.


ليتوانی که با چهار پيروزی اولی اش حتمی بود در مسابقه پنجم پيش از مسابقه ايران با کرواسی در روز دوشنبه ۱۸ اوت، در برابر استراليا ۱۰۶ بر ۷۵ شکست خورد تا استراليا با سه پيروزی و دو شکست مدعی رده دوم شود.


استراليا دو مسابقه نخست خود را به کرواسی و آرژانتين باخته بود. مسابقه آرژانتين با روسيه می تواند برای آرژانتين اهميت کسب رده دوم را داشته باشد و برای روسيه اهميت گريز از حذف از رقابت ها.


در رده بندی کلی هر ۱۲ تيم حاضر در المپيک ۲۰۰۸ پکن، تيم ملی ايران با پنج امتياز از پنج بازی، ۳۲۳ امتياز گرفته و ۴۶۴ امتياز از دست داده و منهای ۱۴۱ امتياز در رده يازدهم است و آنگولا با يک بازی کمتر و با ۲۷۱ امتياز گرفته و ۳۷۹ امتياز از دست داده و منهای ۱۰۸ امتياز آخر است.


مسابقه آخر آنگولا با اسپانيا تعيين کننده قطعی اين رده بندی است.


XS
SM
MD
LG