لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۹

تيم ملی بسکتبال ايران به آمريکا رفت


سفر تیم میل بستکبال ایران به آمریکا نشانه ای از گرم تر شدن روابط میان مردم دو کشور ارزیابی شده است.(عکس: AFP)
سفر تیم میل بستکبال ایران به آمریکا نشانه ای از گرم تر شدن روابط میان مردم دو کشور ارزیابی شده است.(عکس: AFP)


در اقدامی که نشانه ای از گرم شدن رابطه میان مردم ایران و آمریکا عنوان شده، تيم ملی بسکتبال مردان ايران برای برای انجام چند بازی و آمادگی بيشتر در المپيک ۲۰۰۸ پکن، روز دوشنبه عازم آمريکا شد.


بسکتبال ايران، که پس از ۶۰ سال (۱۹۴۸) به المپيک راه يافته است، در پی سفر اخير به کرواسی و اسلوونی، در بازگشت به ايران عازم آمريکا شد.


به ادعای ايران در دعوت اتحاديه بسکتبال آمريکا از تيم ملی ايران، قرار بود تورنمتی در شهر لاس وگاس انجام شود که «ايران با شرايط ميزبانی شهر لاس وگاس مخالفت کرد و ايالت يوتا به عنوان يک ايالت مذهبی انتخاب و برای ميزبانی اين مسابقه ها معرفی شد.»


پس از اين که فدراسيون بسکتبال ايران موافقت خود را با انجام اين سفر اعلام کرد، شرايط اعزام تيم المپيک ايران به آمريکا مهيا شد.


کمتر از يک هفته پيش از اين ميدل ايست آنلاين در گزارشی روابط ورزشی بين ايران و آمريکا را يک پيروزی عنوان کرد که هيچ لطمه ای به دو طرف نمی زند.


به نوشته اين سايت انگليسی، «در گرماگرم تنش بين آمريکا و ايران، ديپلماسی ورزشی پيروز شده است و اين دو کشور با وجود تنش های سياسی موجود، خود را مهيای يک مجموعه رقابت های بسکتبال و فوتبال می کنند.»


ميدل ايست آنلاين از واشنگتن گزارش داد: حتی با وجود بحث های جهانی که آيا آمريکا و ايران درگير جنگ نظامی با يکديگر خواهند شد و يا نه، دو طرف آماده يک مجموعه رقابت های دوستانه در بسکتبال و فوتبال هستند.


اين موضوع نشانه ای از گرم تر شدن روابط میان مردم دو کشور ارزیابی شده است.


به گفته مقام های آمريکايی، ۲۵ عضو تيم ملی بسکتبال ايران، که در المپيک ۲۰۰۸ پکن حضور خواهند داشت، قرار است که در رقابت های معروفی موسوم به ليگ تابستانی «ان بی ای» آمريکا شرکت کنند و تيم ملی فوتبال ايران هم در اواخر سال ۲۰۰۸ يک « تور » آمريکايی خواهد داشت.


برخی تحلیلگران معتقدند: با وجود بالاگيری تنش های سياسی، آمريکا و ايران مشتاق هستند که از راه ورزشی و همچنين تحصيلی، فرهنگی و تبادل های ديگر، بين مردم اين دو کشور نزديکی بيشتری ايجاد کنند.


XS
SM
MD
LG