لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۵

بن لادن به «مشرف» اعلام جنگ کرد


پرویز مشرف از سوی تندروهای اسلامگرا متهم به همدستی با آمریکا در برخورد با گروه القاعده است.
پرویز مشرف از سوی تندروهای اسلامگرا متهم به همدستی با آمریکا در برخورد با گروه القاعده است.

بر اساس گزارش های رسیده، در ویدیوی تازه ای که قرار است از سوی بن لادن منتشر شود وی به پرویز مشرف، رییس جمهوری پاکستان اعلام جنگ کرده است.


بن لادن در این نوار ویدیویی از مردم پاکستان می خواهد که علیه دولت پرویز مشرف سر به شورش بردارند.



به گزارش خبرگزاری رويترز، ويديو مربوط به بن لادن به طور کامل منتشر نشده و فقط خبر آن در یک سایت وابسته به گروه القاعده اعلام شده است.

در همین حال، ايمن الظواهری، نفر دوم القاعده، در نوار ويدیویی جدیدی که روز پنج شنبه، ۲۰ سپتامبر، توسط يک سايت اسلامگرا منتشر شد، مسلمانان را به جنگ عليه آمريکا و متحدانش در سراسر جهان فراخواند.


در این نوار ویدیویی، تصاويری نیز از عمليات شبه نظاميان القاعده به نمايش گذاشته شده است.


اين سومين ويدیوی منتسب به گروه القاعده است که ظرف ماه جاری توسط پایگاه های مربوط به این گروه انتشار می یابد.


ایمن الظواهری، در این نوار با اشاره به حملات ۱۱ سپتامبر می گويد: «ملت های مسلمان، در زير بيرق پيروزی پيامبر بايستيد و عليه پرچم کفر بوش (رييس جمهوری آمريکا) قيام کنيد.»



  • نوار جدید ويديويی نفر دوم القاعده حدود ۸۰ دقيقه است و در آن علاوه بر سخنان الظواهری، آخرين ويدیوی منتشر شده از بن لادن در اوایل سپتامبر، اظهارات چند رزمنده القاعده و تحلیل هایی از مقامات رسمی غربی نیز در آن گنجانده شده است.

وی در جای ديگری می افزاید: «پيش به سوی مجاهدين! به لشگر آنها بپيونديد، پشتيبان آنها باشيد، از آنها دفاع کنيد و مرعوب قدرت آمريکا نشويد. چرا که دو حمله مبارک آشکار کرد که قدرت آنها از جنس آتش و آهن است ، نه ايمان، اخلاق و اصول.»


نفر دوم القاعده که به عنوان مسوول حملات جنگی در افغانستان، سومالی، چچن و عراق شناخته می شود، پاکستان را تهديد کرد که «انتقام عبدالرشيد قاضی و مريدانش که در حادثه گروگانگيری مسجد لال کشته شدند را خواهد گرفت.»


الظواهری همچنين از مسلمانان سودان خواسته است تا به جنگ عليه اتحاديه آفريقا و صلحبانان سازمان ملل متحد که برای بحران دارفور در آنجا حضور دارند، برخیزند.


گروه القاعده در زمینه اعلام پیام های جدید در ماه اخیر بسیار فعال شده است و پيش از اين نیز ويدیويی از بن لادن را در تاريخ هفتم سپتامبر منتشر کرد.


رهبر القاعده در این نوار ویدیویی که پس از سه سال منتشر شد، يکی از هواپيما ربايان حملات يازده سپتامبر را معرفی کرده و از جوانان مسلمان خواست که به گفته او، به « کاروان شهدا» بپيوندند.


نوار جدید ويديويی نفر دوم القاعده حدود ۸۰ دقيقه است و در آن علاوه بر سخنان الظواهری، آخرين ويدیوی منتشر شده از بن لادن در اوایل سپتامبر، اظهارات چند رزمنده القاعده و تحلیل هایی از مقامات رسمی غربی نیز در آن گنجانده شده است.


به گفته منابع اطلاعاتی آمریکا، اسامه بن لادن و ايمن الظواهری احتمالا در کوه های مرزی پاکستان و افغانستان پنهان شده اند.


XS
SM
MD
LG