لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۴

راز افزایش توانایی مغز؛ سکس، شکلات تیره و ماهی


نوع شیوه زندگی و مواد غذایی مصرف شده بر کارایی مغز انسان تاثیر می گذارد.
نوع شیوه زندگی و مواد غذایی مصرف شده بر کارایی مغز انسان تاثیر می گذارد.

از خوردن شکلات تيره لذت ببريد، به اندازه کافی رابطه جنسی داشته باشيد، گوشت سرد و ماهی در صبحانه خود مصرف کنيد چرا که به اين ترتيب می توانيد توانايی مغز خود را بالا ببريد.


اینها توصیه هایی است که دو پژوهشگر در کتابی با عنوان «خود را آموزش دهيد: تمرين هايی برای مغز شما» برای بهبود کارایی مغز انسان پیشنهاد کرده اند.


تری هورنه، روانشناس ادراکی و سيمون ووتون، بيوشيميست که نويسنده مشترک این کتاب هستند، معتقدند که نوع انتخاب شيوه زندگی در حفظ وضعیت ذهن نقش مهمی دارد.


آقای هورنه می گويد: شيوه زندگی افراد می تواند توانايی ذهنی آنها را بالا ببرد، اینکه چگونه زندگی می کنيد، می تواند به پديد آمدن حالت های شيميايی در مغز شما کمک کند.


وی به خبرگزاری رويترز گفته است که مغز انسان بيشتر شبيه يک کارخانه مواد شيميايی است تا رايانه.


به گفته اين روانشناس، « شما می توانيد شرايط مطلوبی را برای مغزتان فراهم کنيد تا اینکه قربانی ژن های ناشناخته خود باشيد.»


نويسندگان اين کتاب به مجادله با کسانی پرداخته اند که معتقدند کاهش توانايی ذهنی افراد از سن ۱۷ سال به اين سو اجتناب ناپذير است.


هورنه اظهار عقيده می کند که «شما می توانيد يک استعداد ذهنی ديگری خلق کنيد.»


اين نويسندگان ليست تحريک کننده ای از آنچه که بايد انجام داد يا نبايد دنبال کرد ارائه می کنند و تاکيد دارند که مردم می توانند در حفظ قدرت انتقال داده ها توسط مغز خود کوشا باشند.


نکته جالب در توصيه های اين روانشناس و بيوشيميست اين است که به خوانندگان خود توصيه می کنند تا از ديدن نمايش های تلويزيونی يا راديويی کم ارزش خودداری کنند.

برخی از توصيه های آنها بسيار عام است از جمله اينکه، استرس برای فکر کردن مضر است و بايد از مصرف بيش از اندازه الکل و دخانيات اجتناب کرد.


نکته جالب در توصيه های اين روانشناس و بيوشيميست اين است که به خوانندگان خود توصيه می کنند تا از ديدن نمايش های تلويزيونی يا راديويی کم ارزش خودداری کنند.


کتاب اين دو نويسنده پر است از نکات عملی در اين خصوص که چگونه می توان مغز را تقويت کرد. آنها می گويند که اين نکات نتيجه تحقيقات دنباله داری است که در سراسر جهان انجام شده است.


به باور آنها، مصرف گوشت سرد و ماهی در وعده غذايی صبحانه مفيد است. همچنين خوردن شکلات تيره از اين بابت توصيه می شود که سرشار از بسياری از مواد شيميايی است که می تواند مغز افراد را برای فکر کردن به خوبی بکار اندازد.


شکلات تيره سبب می شود که ماهيچه های اطراف رگ های خون احساس راحتی کنند و باعث بهبود جريان خون به سمت مغز شود.


اين دو پژوهشگر سپس به تاثير سکس در افزايش توانايی مغز می پردازند و می گويند که در چهار مرحله از هفت مرحله سکس، فعل و انفعالات شيميايی به روند فکر کردن کمک می کند.


این هفت مرحله از زمان بروز تخیل در ذهن افراد آغاز می شود و تا اوج لذت جنسی ادامه دارد.


XS
SM
MD
LG