لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۷:۴۱

کریس دی برگ، خواننده معروف غربی به ایران می رود


کنسرت کريس دی برگ برای ماه ژوئن يا ژوئيه برنامه ريزی شده است.
کنسرت کريس دی برگ برای ماه ژوئن يا ژوئيه برنامه ريزی شده است.

کريس دی برگ خواننده مشهور پاپ قرار است که ماه مه به ايران سفر کند تا برای اجرای کنسرتی مشترک با يک گروه موسيقی ايرانی هماهنگی های لازم را انجام دهد.


بر اساس گزارش های منتشره، کنسرت کريس دی برگ به صورت مشترک با گروه موسيقی پاپ آريان برگزار خواهد شد و سال گذشته مدير ابن گروه گفته بود اين نخستين کنسرت يک گروه ايرانی با خواننده ای غربی در کشور پس از پيروزی انقلاب بهمن ۵۷ به شمار می رود.


به گفته محسن رجب پور، کنسرت کريس دی برگ برای ماه ژوئن يا ژوئيه برنامه ريزی شده است و در مجموعه استاديوم آزادی انجام می شود. مقامات جمهوری اسلامی نيز با برگزاری اين کنسرت موافقت کرده اند.


کريس دی برگ به شبکه تلويزيونی الجزيره انگليسی گفته است: «من دعوت شده ام که به ايران بروم و می دانم خيلی ها هستند که مايل نيستند اين سفر انجام شود اما من بايد به آنها بگويم که ما، يعنی من و دوستانم، به سياست کاری نداريم.»


  • «ما می دانيم که وضعيت در آنجا (ايران) چگونه است. وضع هر دو طرف را می دانيم. قرار نيست برويم آنجا که دنيا و فرهنگ را تغيير دهيم. من می روم که برای مردم بخوانم و نه رهبران.»
کریس دی برگ

وی افزود: «ما می دانيم که وضعيت در آنجا (ايران) چگونه است. وضع هر دو طرف را می دانيم. قرار نيست برويم آنجا که دنيا و فرهنگ را تغيير دهيم. من می روم که برای مردم بخوانم و نه رهبران.»


اين خواننده انگليسی می گويد: «تنها برای اينکه به مردم نشان دهيم که در اين مورد جدی هستيم اواخر ماه مه برای چند روز به اين کشور سفر خواهم کرد، برای اينکه بدانم وضعيت چگونه است و بعد ارزيابی کنيم که آيا می توانيم کنسرت داشته باشيم يا نه.»


کريس دی برگ که والدينی انگليسی دارد در ايرلند بزرگ شده است و در ايران بسيار مشهور است. پايگاه اينترنتی اين خواننده معروف از سوی هواداران او با پيغام های زيادی روبرو شده است.


آهنگ های غربی در ايران با محدوديت های زيادی روبرو است و خوانندگان پاپ برای ارائه آثار خود بايد مجوزهای رسمی را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ کنند.


اشعار آهنگ های پاپ قبل از ضبط بايد مورد بررسی اين وزارتخانه قرار گيرد تا با ارزش های اسلامی و انقلابی تعارضی نداشته باشد. به دليل همين محدوديت ها، بسياری از گروه های پاپ هم اکنون در ايران به صورت زير زمينی فعاليت های خود را دنبال می کنند.


اين گروه ها می گويند که کسب مجوز از مراکز رسمی جمهوری اسلامی برای برگزاری کنسرت روندی طولانی را طی می کند و اغلب نيز درخواست های ارائه شده رد می شود.


با اين حال بسياری از آثار موسيقی غرب و پاپ ايرانی در بازار سياه به فروش می رسد و از سوی ديگر، راديو و تلويزيون دولتی ايران به صورت محدود ترانه های پاپ خوانندگان جوان ايرانی را پخش می کنند.


XS
SM
MD
LG