لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۷:۵۸

جام ملت های اروپا؛ چک و پرتغال از سد حریفان گذشتند


پرتغال برای راهيابی به دروازه تيم جوان اما جسور ترکيه بيش از يک ساعت انتظار کشيد.(عکس: AFP)
پرتغال برای راهيابی به دروازه تيم جوان اما جسور ترکيه بيش از يک ساعت انتظار کشيد.(عکس: AFP)

سيزدهمين دوره رقابت های فوتبال جام قهرمانی اروپا با حضور شانزده تيم برگزيده از روز شنبه هفتم ژوئن در سوييس و اتريش آغاز شد.


پس از مراسم کوتاه افتتاحیه به کارگردانی مارتين ارنوی فرانسوی، دو مسابقه از گروه اول انجام شد که طی آن جمهوری چک با يک گل از سد سوييس ميزبان گذشت و در بازی دوم تيم پرتغال مسابقه ای پر تحرک و پرهيجان را دو بر صفر از تيم ملی ترکيه برد تا خود را يکی از مدعيان نشان دهد.


در مسابقه نخست تيم سوييس به عنوان يکی از ميزبانان اين دوره از مسابقه ها، رو در روی تيم پر قدرت جمهوری چک ايستاد که از تيم های موفق دوره قبل اين مسابقه ها در پرتغال بود.


سوييسی ها با وجود داشتن مزيت تماشاگر و بازی تهاجمی در خانه خود، نتوانستند نمايشگر فوتبالی شناور و اميد بخش باشند.


بر خلاف جهت جريان بازی، تيم چک با يک بازی فرصت جويانه با گل دقيقه ۷۰ واکلاو سورکاس، بازيکن تازه نفس و جانشين، به سه امتياز با ارزش دست يافت. او به جای يان کولر به زمين آمده بود و پاس «تاماش گالاسک» را به گل بدل کرد.


سوييسی های سرخپوش با وجود داشتن بخت های گل، فاقد يک تمام کننده خونسرد بودند و الکساندر فرای، بهترين گلزن سوييس با آسيب ديدگی شديد از زمين بيرون رفت.


پرتغال ۲- ترکيه صفر


پرتغال برای راهيابی به دروازه تيم جوان اما جسور ترکيه بيش از يک ساعت انتظار کشيد تا سرانجام در دقيقه ۶۱ گل نخست را زد و هنگامی که همه تلاش ترک ها بی نتيجه ماند، در لحظه های وقت تلف شده پل دميرل پيروزی و پيشتازی پرتغال در گروه اول را حتمی کرد.


يکی از زيباترين لحظه های اين مسابقه شليک وولکان دميرل ترک در دقيقه ۳۷ بود که به مانند ضربه کريستيانو رونالدو به ديرک دروازه خورد.


پرتغال که چهار سال پيش در خانه اش بعد از يونان نايب قهرمان اروپا شد، در نيمه دوم يک تيم سراسر تهاجمی نشان داد.


XS
SM
MD
LG