لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۵۵

دو تن از وکلای دراویش گنابادی روانه زندان شدند


بازداشت افراد وابسته به دروایش گنابادی همواره با اعتراض های داخلی و خارجی روبرو شده است.(عکس: EPA)
بازداشت افراد وابسته به دروایش گنابادی همواره با اعتراض های داخلی و خارجی روبرو شده است.(عکس: EPA)

بر اساس گزارش های رسیده از ایران، دو تن از وکلای دراويش گنابادی به همراه چند تن ديگر از دراويش اين فرقه روز چهارشنبه روانه زندان شدند.



فرشيد يداللهی و اميد بهروزی، دو تن از وکلای مدافع دراويش گنابادی که پروانه وکالت شان به سبب دفاع از محکومان حادثه قم باطل شده بود روز چهارشنبه روانه زندان عادل آباد شيراز شدند.

به گفته آقای يداللهی، دادگاه قم نيابت قضايی را به دادگاه شيراز داده است که وی و همکارش را به زندان عادل آبد شيراز منتقل کنند.


اين دو، وکالت سيدحسن شريعت واقف حسينيه شريعت را در بهمن ماه ۸۴ در قم عهده دار بودند.


فرشيد يداللهی ساعاتی پيش از رفتن به زندان به راديو فردا گفت که اتهامات وارد به وی شامل اخلال در امنيت عمومی و تمرد از دستور مامور بوده است و به دليل همين اتهامات در شعبه ١١٢ جزايی قم به تحمل يکسال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، ۵ سال محروميت از وکالت، ٣۰۰ هزار تومان جزای نقدی و معرفی ماهيانه به اداره اطلاعات محکوم گرديده است.


در دادگاه تجديد نظر اين مجازات به يک ميليون ٢۰۰ هزار تومان جزای نقدی تبديل شد.


فرشيد يداللهی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اينکه چرا از پرداخت جزای نقدی خودداری کرده است گفت: «من در مکتبی آموزش ديده ام که موافقت و همراهی با برادران ايمانی را وظيفه خود می دانم. بسياری از دراويش دستگير شده کسانی بودند که توان پرداخت چنين مبلغی را نداشتند و من هم جوانمردی نديدم که به عنوان وکيل و برادر آنها، خودم را از آنان جدا کنم.»


در همين حال اميد بهروز وکيل ديگری که روز چهارشنبه به زندان منتقل شد در پاسخ به سئوال راديو فردا که مسئولان چه دليلی برای ابطال پروانه وکالت وی اعلام کرده اند گفت: به وی گفته شده که مسئولان کانون وکلا تنها «گزارش وزارت اطلاعات» را دليل ابطال پرونده وی خوانده اند.


بهمن ماه سال ۸۴ در جريان تهاجم لباس شخصی ها به حسينيه شريعت در قم که وابسته به فرقه دارويش گنابادی بود، اين مرکز دينی به طور کامل تخريب شد و بيش از ۱۲۰ نفر از دروايش معترض توسط نيروهای امنيتی و اطلاعاتی بازداشت شدند.


ارديبهشت ماه گذشته و در ادامه برخورد جمهوری اسلامی ايران با دراويش سلسله نعمت اللهی گنابادی، منصور مرعشی و محمدعلی جان نثار، دو تن از دراويش اين سلسله در قم بازداشت شدند.


بازداشت افراد وابسته به دروایش گنابادی همواره با اعتراض های داخلی و خارجی روبرو شده است ولی مقام های جمهوری اسلامی ايران اعتنايی به اين واکنش ها نکرده اند.


XS
SM
MD
LG