لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۹

«۱۰۰ ايرانی در زندان های دوبی به سر می برند»


یک کارگر لنج ایرانی به اتهام فروش ۱۵ گرم ترياک به حبس ابد محکوم شد.(عکس: RFE/RL)
یک کارگر لنج ایرانی به اتهام فروش ۱۵ گرم ترياک به حبس ابد محکوم شد.(عکس: RFE/RL)

همزمان با صدور حکم حبس ابد برای يک کارگر لنج ايرانی به اتهام حمل ۱۵ گرم ترياک، اعلام شد که بیش از یکصد ایرانی در زندان مرکزی دبی زندانی هستند.


روزنامه الامارات اليوم در گزارش کوتاهی به نقل از يک افسر پليس نوشته است که اين فرد ايرانی در طول ماه اخير، بارها اقدام به فروش ترياک کرده بوده است. اين فرد زمانی که در حال دريافت ۲۰۰ درهم معادل ۵۰ هزار تومان از يک پليس که خود را در نقش خريدار جا زده بود دستگير شد.


قوانين امارات متحده عربی در قبال خريد و فروش مواد مخدر بسيار سختگيرانه است و آن گونه که شماری از وکلای ايرانی اين شهر می گويند در حال حاضر بيش از صد ايرانی در زندان مرکزی دبی به علت استفاده و فروش مواد مخدر، دوران حبس چهار ساله تا ابد خود را طی می کنند.


علاوه بر زندان مرکزی دبی، ساير زندان های اين شهر و همچنين ندامتگاه های ديگر شهرهای امارات متحده عربی نيز شماری از ايرانيان متهم به خريد و فروش مواد مخدر را در خود جای داده اند.


البته اين فقط ايرانيان نيستند که به اين جرم دستگير می شوند. به گزارش ديوان محاکم (دادگاه) دبی، سال گذشته ۵۹ شهروند بريتانيايی در اين شهر به علت حمل و استفاده مواد مخدر دستگير و زندانی شده اند.


به گزارش راديو فردا از دبی، زندانی های اين کشور در بدترين وضعيت ممکن از نظر بهداشت و تغذيه به سر می برند. اغلب زندان های امارات در واقع سوله های صنعتی هستند که در آن تعدادی تخت دو يا سه طبقه کنار هم چيده شده اند و بوی ناخوشايند اين سوله ها تا ده ها متر آنطرف تر نيز به مشام می رسد.


XS
SM
MD
LG