لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۱

فوتبال ايران در رده بندی فيفا پنج پله سقوط کرد


جواد نکونام، بازیکن تیم ملی فوتبال ایران
جواد نکونام، بازیکن تیم ملی فوتبال ایران
فدراسيون جهانی فوتبال، رده بندی کشورهای عضو فيفا در ماه نوامبر که مربوط به وضعيت تيم های ملی فوتبال سراسر جهان از دهم مهر تا دهم آبان است را اعلام کرد.

در اين رده بندی، تيم ملی فوتبال ايران با ۴۷۹ امتياز و پنج پله سقوط نسبت به ماه گذشته، همچنان چهارمين تيم آسياست. اين تيم در رده بندی جهانی نيز در رده شصت و ششم قرار دارد.

اختلاف چشمگير ايران به عنوان تيم چهارم آسيا با کره جنوبی که تيم سوم آسيا از نگاه رنکينگ فیفاست و اختلاف ۲۷ پله ای ای دو تيم، از نکات قابل اشاره آخرين رده بندی فيفاست.

مقابله با سير نزولی تيم ملی ايران در رده بندی فيفا و جايگاه نازل جهانی، فقط با درخشش تيم ملی فوتبال ايران در جام ملت های آسيا امکان پذير است.

اين رقابت ها از جمعه هفدهم دی و با شرکت ۱۶ تيم برتر فوتبال آسيا در قطر آغاز خواهد شد و ديدار نهايی آن روز شنبه نهم بهمن برگزار می شود.
تيم ملی فوتبال ايران در مرحله مقدماتی و در گروه D رقابت ها با عراق مدافع عنوان قهرمانی، امارات و کره شمالی روبرو خواهد شد.

در آخرين رده ‌بندی فيفا، استراليا با ۸۵۳ امتياز در مکان بيستم جهان و رده نخست آسيا قرار دارد. ژاپن با ۷۸۱ امتياز، رتبه ۳۰ را به خود اختصاص داده و کره جنوبی با ۶۵۳ امتياز در مکان سی و نهم جهان و رتبه سوم آسيا ايستاده است.

تيم های عربستان سعودی و بحرين نيز رتبه های بعدی آسيا را به خود اختصاص داده اند.

نکته جالب این است که عراق فاتح آخرين دوره جام ملت های آسيا، رده نازل ۹۹ را به خود اختصاص داده!

در صدر جدول هم همچون ماه گذشته، فيناليست های جام جهانی آفريقای جنوبی قرار دارند.

اسپانيا قهرمان جام نوزدهم در مکان نخست ايستاده و هلند نايب قهرمان جام، رده دوم را به خود اختصاص داده است. برزيل به رغم ناکامی در جام جهانی همچنان با اختلافی محسوس نسبت به آلمان در رده سوم قرار دارد.

در اين جدول، سه تيم گرانادا با ۳۴ پله صعود، ترينيداد و توباگو با ۲۸ پله صعود و کوبا نيز با ارتقای ۲۷ پله اش، بهترين عملکرد را در يک ماه اخير داشته اند.

همچنين تيم های توگو، باربادوس و سنت وينسنت نيز بيشترين نزول ماه گذشته را به نام خود ثبت کرده اند.

رده‌بندی فيفا در ماه نوامبر به شرح زير است.

۱ـ اسپانيا ۱۹۲۰ امتياز

۲ـ هلند ۱۷۱۸ امتياز

۳ـ برزيل ۱۴۹۳ امتياز

۴ـ آلمان ۱۴۸۹ امتياز

۵ـ آرژانتين ۱۳۵۳ امتياز

۶ـ انگليس ۱۲۵۰ امتياز

۷ـ اروگوئه ۱۱۷۴ امتياز

۸ـ پرتغال ۱۱۰۲ امتياز

۹ـ کرواسی ۱۰۹۸ امتياز

۱۰ـ مصر ۱۰۴۷ امتياز
XS
SM
MD
LG