لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۸

نامزدی نخستین ایرانی برای مقام فرمانداری ایالت فلوریدا آمریکا


فرید خاوری که دارای دکترای اقتصاد است می گوید به این دلیل تصمیم گرفته است تا وارد رقابت های انتخاباتی فرمانداری ایالت فلوریدا شود که بتواند برنامه های اقتصادی خود را اجرا کند.
فرید خاوری که دارای دکترای اقتصاد است می گوید به این دلیل تصمیم گرفته است تا وارد رقابت های انتخاباتی فرمانداری ایالت فلوریدا شود که بتواند برنامه های اقتصادی خود را اجرا کند.
فريد خاورى، نخستين ايرانى- آمريكايى كانديداى پست فرماندارى ايالت فلوريدا، اگر چه به طور مستقل و انفرادى وارد مبارزات انتخاباتى شده و از پشتيبانى ماشين حزبى برخوردار نيست، ولى بر اساس آمارگيرى كه در يك وب سايت ايالتى انتشار يافته است با ۴۰ درصد آراى مردم اين ايالت در حال حاضر در مقام دوم قرار دارد.

نزديك ترين رقيب وى، كانديداى حزب دموكرات به نام «الك سينك» است كه ۴۶ درصد آراى رأى دهندگان فلوريدا را در اختيار دارد.

آقای خاورى در گفت و گوى اختصاصى با راديو فردا، دليل ورود به عرصه سياست ايالت فلوريدا را چنين تشريح مى كند: «من ديدم كه وضعيت اقتصادى دارد خيلى خراب مى شود و مهم تر اين كه كسى برنامه اى براى تغيير و بهبود وضع اقتصاد ندارد. از اين رو من تصميم گرفتم كانديداى فرماندارى ايالت فلوريدا شوم تا بتوانم برنامه اقتصادى خودم را اجرا كنم.»



نخستين كانديداى ايرانى تبار فرماندارى ايالت فلوريدا در مورد برنامه هايش بيش از هر چيزى بر بهبود وضع اقتصاد این ایالت تاكيد كرده و مى گويد: « برنامه من برنامه اى آمريكايى است و مى خواهم به مردم خدمت كنم و اقتصادى به وجود آورم كه مردم از زمانى كه به دنيا مى آيند تا زمانى كه از دنيا مى روند، تأمين اقتصادى داشته باشند. اكنون دمكرات بودن يا جمهورى خواه بودن مطرح نيست بلكه اشكالات اقتصادى مهم است. يكى از اهداف من تأسيس بانكى است كه مال مردم باشد و نظارت آن تحت نظر مردم ايالت فلوريدا از طبقات مختلف است. در برابر هر ۱۰۰ دلارى كه به اين بانك سپرده مى شود ۱۴ دلار سود تعلق مى گيرد و اين پول دوباره به اقتصاد فلوريدا بازگردانده مى شود.»

وی می افزاید: «من اگر فرماندار شوم سال اول ۵۰۰ هزار دستگاه سولار (سلول خورشیدی) مى خرم و با دو درصد به مردم مى فروشم و وام به آنها مى دهم. به اين ترتيب مقدار پولى كه آنها ماهانه خواهند پرداخت در انرژى صرفه جويى خواهم كرد. با صرفه جويى در بخش انرژى مى توانيم هزينه تمام اين دستگاه هاى خورشيدى را بپردازيم و بعد از سه يا چهار سال انرژى براى مردم مجانى خواهد بود. خيلى برنامه هاى ديگر هم وجود دارد كه در وب سايت من khavariforgovernor.com به طور مفصل آمده است و حتى كتابى است كه مى توانند مجانى دانلود كنند تحت عنوان "به سوى اقتصاد بدون هزينه".»

آقای خاورى با توضيح كوتاهى درباره پيشينه خود در پايان بر ضرورت كمك ديگر آمريكاييان ايرانى تبار نيز تاكيد مى كند و مى گويد: «من در سال ۱۹۶۴ از ايران به آلمان رفتم و در دانشگاه بريمن آلمان دكتراى اقتصاد گرفتم. بعد در سال ۱۹۷۷ به آمريكا آمدم و از آن زمان تا كنون در ايالت فلوريدا هستم. من ۹ كتاب نوشته ام و بسيارى از وب سايت ها و كسانى كه به دنبال اين هستند كه در آينده وضع اقتصادى همه خوب شود، كتاب ها و وب سايت مرا توصيه مى كنند. من انتظار دارم دوستان ايرانى كمك كنند چون اگر برنده شوم نمى گويند فريد خاورى برنده شد، مى گويند او اولين ايرانى بود كه فرماندار ايالت فلوريدا شد. من از همه دوستان ايرانى استدعا مى كنم كمك كنند چون متاسفانه در آمريكا هر كارى بخواهيد انجام دهيد خرج دارد و رقباى من ۱۷ يا ۲۰ ميليون دلار خرج كرده اند.»

انتخابات مقدماتى فرماندارى ايالت فلوريدا ماه اوت انجام مى شود، ولى چالش اصلى بين كانديداهاى دو حزب جمهورى خواه و دمكرات و فريد خاورى به عنوان نامزد مستقل در رأى گيرى براى فرماندارى اين ايالت خواهد بود كه ماه نوامبر آينده برگزار مى شود.
XS
SM
MD
LG