لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۸

تساوی تیم فوتبال ایران در اولین بازی تدارکاتی در اروپا


مسابقه تیم ملی فوتبال ایران با تیم دسته اولی بوهمیاس پراگ، یک بر یک پایان یافت.(عکس: RFE/RL)
مسابقه تیم ملی فوتبال ایران با تیم دسته اولی بوهمیاس پراگ، یک بر یک پایان یافت.(عکس: RFE/RL)

تيم ملی فوتبال ايران در يک بازی تدارکاتی در برابر تيم دسته اولی بوهمياس پراگ که در رده ششم جدول قرار دارد به تساوی يک بر يک دست يافت.


تساوی يک بر يک اگر چه در يک ديدار دستگرمی برای مردان علی دايی نتيجه بدی نمی تواند باشد اما با توجه به حريفان ايران در مرحله بعد بازيهای انتخابی، قابل تامل است.


ايران که در راه آمادگی برای مرحله دوم بازی های جام جهانی که از شهريور ماه شروع می شود در اروپا اردو زده عصر روز چهارشنبه با بوهمياس پراگ در ورزشگاه استراخوف شهر پراگ ديدار کرد.


بوهمياس پراگ در دسته اول بازی می کند و شايد همين باعث شد تا مردان علی دايی حريف را زياد جدی نگرفته و از موقعيت های بدست آمده در طول بازی استفاده نکنند.


مسابقات باشگاهی فوتبال در چک در دو دسته اصلی لیگ برتر و دسته اول برگزار می شود و تیم بوهمیاس پراگ در مکان ششم دسته اول قرار دارد.


برای اين بازی احسان حاجی صفی، حسين کاظمی، سيد جلال حسينی ، غلامرضا رضايی، کيانوش رحمتی، محمد نصرتی، ميلاد می آبادی، مجتبی شيری ، مجيد غلام نژاد، محمد رضا خلعتبری و ابراهيم ميرزاپو در نيمه اول ماموريت داشتند تا از اعتبار ايران دفاع کنند، دستور کار هم کاملا مشخص بود، پاس های بلند از کناره های زمين تا مهاجمان ايران که از سرعت خوبی هم برخوردار بودند به راحتی به پشت دفاع حريف برسند.


بوهمياس پراگ در دسته اول بازی می کند و شايد همين باعث شد تا مردان علی دايی حريف را زياد جدی نگرفته و از موقعيت های بدست آمده در طول بازی استفاده نکنند.

اما نداشتن شناخت از بازی حريفی که راه دفاع کردن را خوب بلد بود و به راحتی اجازه کار را به مردان جوان ايران نمی داد باعث شد که اين بوهمياس باشد تا در زمين خود به راحتی به گل اول بازی برسد.


يک ضربه کاشته در نيمه اول، بوهمياس را به راحتی يک بر صفر جلو انداخت و بعد از آن مردان ايران برای جبران، تلاش کردند که دروازه بوهمياس را باز کنند اما نداشتن تمام کننده مطمئن و بی دقتی در زدن ضربه پايانی فرصت ها را از مردان ايران می گرفت، و نيمه اول با همين گل به پايان رسيد.


اما مردان علی دايی در نيمه دوم جان تازه ای گرفتند و توانستند در دقيقه ۵۲ بازی را به تساوی کشيده و بعد از آن به دنبال گل برتری بودند.


دو تعويض در دقيقه ۵۷ بازی به مردان ايران اين فرصت را داد که بازيکنان بيشتری را در اين بازی محک بزند. در اين زمان علی دايی به محمدرضا خلعتبری و مجتبی شيری را از زمين بيرون کشيد و به جای اين دو، محمد پروين و ستار زارع را به بازی گرفت و به دنبال آن در دقيقه ۶۸ غلامرضا رضايی را روی نيمکت نشاند و به جای او بهمن طهماسبی را به بازی آورد تا بازی ضرباهنگ بهتری به خود بگيرد اما باز هم طلسم دروازه بوهمياس شکسته نشد.


اگر فرصتی که بوهمياس در دقيقه ۸۹ بدست آورد گل شده بود، ايران اين بازی را با نتيجه دو بر يک واگذار کرده بود اما تيرعمودی ناجی دروازه ابراهيم ميرزاپور شد تا ديدار دوستانه دو تيم با همين تساوی به پايان برسد. نتيجه ای که حتی سرمربی تيم بوهمياس پراگ را نيز راضی کرد.


او بعد از پايان بازی گفت که بدون شناخت از ايران به مصاف اين تيم آمده بود. وی همچنين اضافه کرد که تيم ايران جوان و دونده است اما روی ضد حملات به راحتی جا می ماند.


XS
SM
MD
LG