لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۳

«سه ژيمناست ايرانی به اسپانيا پناهنده شدند»


تيم ايران در مسابقه های اسپانیا به موفقيتی دست نيافت.
تيم ايران در مسابقه های اسپانیا به موفقيتی دست نيافت.

در پايان رقابت های بين المللی ايروبيک ژيمناستيک در اسپانيا، از شش ورزشکار اعزامی ایران، سه نفر پس از پايان مسابقه ها پناهنده اسپانیا شدند.


بر اساس گزارشی که خبرگزاری فارس روز یکشنبه منتشر کرده است، «در اين پيکارها، جمهوری اسلامی با پنج ملی پوش و يک ذخيره به اسپانيا رفت، اما سه نفر از آنان به هنگام بازگشت، از آمدن به ايران خودداری کردند.»


اما عباس دهقان، نايب رییس فدراسيون ژيمناستيک خبر پناهندگی اين سه تن را تکذيب و اعلام کرده که این افراد با هماهنگی خانواده های خود تصميم گرفتند که در اسپانیا بمانند.


به گفته او، «ژيمناست های ايران برای عقد قرارداد با تيم های اروپايی مشغول رايزنی هستند، اما مطمئنا با اتمام اعتبار رواديد، مجبور به بازگشت خواهند بود.»



  • فدراسيون ژيمناستيک از اعلام نام ورزشکاران بازنگشته به ايران خود داری کرد و در مورد علت اين که اروپا، به عنوان قدرت نخست ژيمناستيک جهان چگونه در صدد استخدام ژيمناست های يک کشور غير مطرح در اين ورزش برآمده است، اظهار نظر نکرده است.

فدراسيون ژيمناستيک از اعلام نام ورزشکاران بازنگشته به ايران خود داری کرد و در مورد علت اين که اروپا، به عنوان قدرت نخست ژيمناستيک جهان چگونه در صدد استخدام ژيمناست های يک کشور غير مطرح در اين ورزش برآمده است، اظهار نظر نکرده است.


تيم ايران در اين مسابقه ها به موفقيتی دست نيافت.


پناهندگی ورزشکاران ایرانی به کشورهای دیگر در حالی صورت می گیرد که در سال های اخير از هر ورزشکار برای تضمین بازگشت او به ایران، ۲۰ميليون تومان وثیقه گرفته می شود.


فرار مربی و سه قايقران زن ايرانی به آمريکا و پناهندگی يک قايقران ايرانی در جريان سفر تيم ملی به آلمان، از آخرين فرار ورزشکاران ايران به غرب محسوب می شود.


فدراسيون قايقرانی جمهورس اسلامی ایران، سفر تيم ملی بانوان ايران به آمريکا را خارج از تصميم اين فدراسيون برای شرکت در رقابت های بين المللی آمريکا اعلام و گروه مزبور را از تيم ملی محروم کرد.


در مورد محمديان، قايقران ايرانی پناهنده به آلمان، ابتدا فدراسيون قايقرانی ضمن ستايش از روحيات اخلاقی اين ملی پوش، منکر پناهندگی اش به آلمان شد، ولی چندی پيش دبير اين فدراسيون با اعلام اين که سند دريافتی از خانواده قايقران ياد شده، به مورد اجرا گذاشته شده است، پناهندگی او را تاييد کرد.


XS
SM
MD
LG