لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۵

«پایان تحقیقات از اسفندیاری و تاجبخش»


آقای حداد نگفته است که منظور از کارهای نوشتاری افراد بازداشت شده چيست.
آقای حداد نگفته است که منظور از کارهای نوشتاری افراد بازداشت شده چيست.

معاون امنيت دادستان عمومی و انقلاب تهران روز يکشنبه گفت که قبل از تصميم گيری درباره هاله اسفندياری و کيان تاجبخش، آنان يکسری کارهای نوشتاری دارند که بايد انجام دهند.


حسن حداد به خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ايرنا، گفته است که تحقيقات از هاله اسفندياری و کيان تاجبخش، پژوهشگران ايرانی- آمريکايی های بازداشت شده پايان يافته است و اين دو يکسری کارهای نوشتاری دارند که بايد انجام دهند و سپس در مورد آنها تصميم گيری شود.


آقای حداد نگفته است که منظور از کارهای نوشتاری افراد بازداشت شده چيست.



تحقيقات از هاله اسفندياری و کيان تاجبخش، پژوهشگران ايرانی- آمريکايی های بازداشت شده پايان يافته است و اين دو يکسری کارهای نوشتاری دارند که بايد انجام دهند و سپس در مورد آنها تصميم گيری شود.
معاون امنیت دادستان عمومی تهران

معاون امنيت دادستان عمومی و انقلاب تهران همچنين درباره علی شاکری، ديگر ايرانی- آمريکايی بازداشت شده اظهار نظر کرده و گفته است که وضعيت وی هيچ ارتباطی با وضعيت اين دو تن ندارد و فعلا زمان اطلاع رسانی کامل در خصوص وضعيت اين فرد فرا نرسيده است.


هاله اسفندياری و کيان تاجبخش اوايل تابستان جاری از سوی مقامات امنيتی جمهوری اسلامی بازداشت و اتهام آنها اقدام عليه امنيت ملی اعلام شد.


در حالی که درباره دو پژوهشگر ايرانی – آمريکايی اطلاعات بيشتری منتشر شده و از آنها فيلمی «اعتراف گونه» نيز با عنوان «به اسم دمکراسی» از تلويزيون سراسری ايران پخش شد ولی مقامات قضايی حاضر نشده اند تا به طور دقيق درباره سرنوشت پرونده علی شاکری، فعال صلح طلب ايرانی ساکن کاليفرنيا اطلاعاتی ارائه کنند.


«بازداشت اسانلو به جرم توزيع اطلاعيه»


حسن حداد در ادامه مصاحبه خود با خبرنگاران ايرنا، در خصوص وضعيت پرونده منصور اسانلو، رييس سنديکای کارگران شرکت واحد نيز گفته است: «وی در هنگام پخش اعلاميه عليه نظام توسط نيروهای نظامی و امنيتی حدود دهه دوم تيرماه دستگير شد و بحث کارگری در دستگيری وی مطرح نبوده است.»


به گفته وی، «نيروی انتظامی وقتی جرم مشهودی انجام می شود و در خيابان اعلاميه عليه نظام توزيع می شود، برای دستگيری نياز به حکم ندارد. ماموران موظفند فرد را دستگير و سپس مراحل بعدی در مورد وی اعمال شود.»


گفته قاضی حداد درمورد دليل بازداشت منصور اسانلو در حالی عنوان می شود که همسر و همکاران او به راديو فردا گفته بودند که ماموران امنيتی هنگام بازداشت اين فعال کارگری، خطاب به مردم فرياد می زده اند که در حال بازداشت يک دزد هستند.


همسر و همکاران رييس هيات مديره سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، اين موضوع را به نقل از شاهدان عينی بازداشت آقای اسانلو که مشاهدات خود را به پليس ارائه داده بودند، اعلام کرده اند.


معاون امنيت دادستان عمومی و انقلاب تهران اظهار داشت: «وی (اسانلو) پرونده ای دارد که بر اساس رای صادره در آن به پنج سال حبس محکوم شده است. من چند بار با همسر، مادر و حتی خودش صحبت کردم و با هم به توافق هايی نيز رسيديم، اما او به توافق ها عمل نکرد.»


وی افزود: «به اسانلو گفتم که شکل و نحوه برخوردی که داريد، مشکلاتی برای کشور ايجاد می کند و اين شيوه برخورد را عوض کنيد. اما ايشان توجه نکرد و با هم به توافق هايی نيز رسيديم، اما او به توافق ها عمل نکرد.»


حسن حداد، رييس سنديکای شرکت واحد را متهم کرد که «وقتی ماموران قصد دستگيری او را دارند، با فرياد و خود زنی و با جلب توجه، فضا را مسموم می کند.»


«ايران دارای بهترين بازداشتگاه های دنيا»


اين مقام قضايی ايران که به گفته خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران، چهره خشنی از وی در پايگاه های اطلاع رسانی وجود دارد و به «مروج شکنجه» معروف شده است، اتهامات وارد شده به خود را تکذيب کرده و گفته است: « اولا قلم در دست دشمن است، ثانيا خدا می داند، تا امروز با متهمی بلند صحبت نکرده ام. با همه افراد در کمال آرامش و ادب سخن گفته ام.»


وی افزود: «شکنجه از ابزارهای قرون وسطايی است. ما اطلاعات خود را از ماه ها قبل از وقوع هر اتفاقی داريم. وقتی اطلاعات ما تا حدی دقيق است که قبل از هر اقدامی تجمعات را شناسايی و با آن برخورد می کنيم، به ابزارهای قرون وسطايی نياز نداريم.»


آقای حداد در ادامه بند ۲۰۹ زندان اوين را يکی از بهترين بازداشتگاه های دنيا ناميده و گفته است: «برخی زندانيان به ما ميگويند تا آنها را به اين بند زندان منتقل کنيم. بند ۲۰۹ به هيچ عنوان با زندانهای ديگر قابل مقايسه نيست، اين بند به صورت کاملا مجهز نگهداری می شود.»


معاون امنيت دادستان عمومی و انقلاب تهران درمورد وضعيت سلول های انفرادی هم گفته است: «در مورد سلول انفرادی هم آن طور که گفته شد، واقعا اينطور نيست، در برخی موارد به دستور قاضی، متهمين امنيتی در سوئيتهای مجهز برای مدتی محدود نگهداری می شوند.»


وی اظهار داشت: «ما ادعا داريم که بهترين زندان های امنيتی را در همه دنيا داريم و مسئولانی که از اين زندانها بازديد کرده اند اين موضوع را تاييد کرده اند.»


XS
SM
MD
LG