لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۶

بازی تيم ملی فوتبال ايران با نيجريه لغو شد


در فاصله ۴۸ ساعت تا انجام بازی دوستانه تيم های ملی فوتبال ايران و نيجريه در ورزشگاه آزادی تهران، به طور ناگهانی اعلام شد که به دليل نبودن لژيونرهای نيجريه اين بازی لغو شده است.

برای اين بازی تبليغ گسترده ای شکل گرفت و حتی اسامی بازيکنان و سرمربی موقت اين تيم نيز اعلام شد.

با وجود غيبت دروازه بان، کاپيتان و چند بازيکن ديگر تیم نیجریه که در باشگاه های انگلیس توپ می زنند، در اسامی اعلام شده بازيکنان این تيم، چند لژیونر از جمله دروازه بان تيم يک باشگاه اسراييلی هم حضور داشتند. به خاطر مسابقه فوتبال ایران و نیجریه رقابت های ليگ برتر فوتبال ايران نيز ۱۸ روز تعطيل شد.

نيجريه در حالی حاضر به حضور در مسابقه فوتبال با ایران نشد که خبرگزاری دانشجويان ايران دلیل آن را نبودن بازيکنان خارج از نيجريه اعلام کرده است. اما به نظر می رسد که خودداری نيجريه ای ها در ارتباط با خبر توقيف يک کشتی حامل اسلحه متعلق به جمهوری اسلامی است که در صدر خبرهای جهان قرار گرفت.

بنا بر گزارش ها، مقام های نيجريه روز ۲۶ اکتبر اعلام کردند که يک کشتی حامل سلاح های ارسالی جمهوری اسلامی ايران را در بندر لاگوس ضبط کرده اند.

اين محموله که در ۱۳ کانتينر جاسازی شده بود شامل گلوله های توپ، خمپاره و ساير سلاح ها بود و برچسب مواد ساختمانی روی جعبه های آن خورده بود.

در پی اين ماجرا يک شرکت بين المللی حمل و نقل که مقر آن در فرانسه است اعلام کرد که کشتی ياد شده در بندرعباس بارگيری شده بود.
انتظار می رود نيجريه نقض تحريم های شورای امنيت از سوی ايران را به سازمان ملل گزارش دهد و لغو ناگهانی مسابقه دوستانه با تيم ملی ايران، در حالی که تا شب قبل خبر از حضور کاروان تيم ملی نيجريه در سه گروه به ايران بود، می تواند نخستين واکنش نيجريه باشد.

نيجريه از تيم های مطرح فوتبال آقريفا است که در جام جهانی ۲۰۱۰ نيز حضور داشت. مسابقه دوستانه با نيجريه به عنوان جدی ترين مسابقه تدارکاتی تيم ملی در فاصله کمتر از دو ماه با رقابت های جام قهرمانی فوتبال ملت های آسيا در قطر توصيف شده بود.

اما خبرگزاری ايسنا از قول علی محمد نبی، دبيرکل فدراسيون فوتبال ايران عنوان کرد که «مسوولان نيجريه بازی را به سال آينده موکول کردند.»

به گفته محمدنبی، فدراسيون فوتبال نيجريه در فاصله دو روز تا انجام مسابقه ايميلی برای فدراسيون فوتبال ايران ارسال و درخواست کرده است با توجه به اينکه بازيکنان لژيونر نمی توانند اين تيم را در ديدار دوستانه پس فردا همراهی کنند اين بازی به سال آينده موکول شود.

برای اين مسابقه دوستانه بازيکنان انتخابی از سوی افشين قطبی، سرمربی تيم ملی، از روز شنبه در اردوی هماهنگی به سر می برند و حتی جواد نکونام و مسعود شجاعی بازيکنان ملی‌پوش اوساسونای اسپانيا نيز فراخوانده شدند.

اين دو لژيونر از يکشنبه شب در اردوی تيم ملی بودند. اما با خودداری نيجريه از مسابقه، ايسنا از قول قطبی اعلام کرد که تيم ملی با خودش بازی می کند!
XS
SM
MD
LG