لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۵۲

ایران اولین مدال المپیک را در کشتی کسب کرد


به همراه محمدی، کنيچی يوموموتو از ژاپن هم برنز گرفت.(عکس: ایسنا)
به همراه محمدی، کنيچی يوموموتو از ژاپن هم برنز گرفت.(عکس: ایسنا)


در نخستين روز رقابت های کشتی آزاد المپيک ۲۰۰۸ پکن، مراد محمدی در ۶۰ کيلو گرم با پيروزی بر سليم خان حسين اف از جمهوری آذربايجان به مدال برنز مشترک دست يافت.


روز سه شنبه ۲۹ مرداد، مراد محمدی پس از شکست از ماولت باتيروف از روسيه، با پيروزی بر سليم خان حسين اف، در ميان بازندگان به مدال برنز رسيد، اما عباس دباغی در ۵۵ کيلوگرم با شکست از کودوخوف روسی حذف شد. با شکست کودوخوف در دور بعدی، دباغی نتوانست از ميان بازنده ها به کشتی ادامه دهد.


در ۶۰ کيلوگرم ماولت باتيروف از روسيه و واسيلی فدروشين از اوکراين برای مدال طلا مبارزه کردند که ماولت باتيروف با پيروزی با حريف اوکرائينی، روسيه را صاحب مدال طلا کرد.


به همراه محمدی، کنيچی يوموموتو از ژاپن هم برنز گرفت.


مراد محمدی در نخستين کشتی خود ابراهيم مدنی از مصر را شکست داد و سپس بر سعيد آذربايجانی، کشتی گير ايرانی تبار کانادا با امتياز دو بر صفر پيروز شد، اما در کشتی سوم به باتيروف باخت تا برای رده سوم با کشتی گير جمهوری آذربايجان رو به رو شود و به مدال برنز دست يابد.


کشتی اول عباس دباغی با فردی سرانو از کلمبيا به وقت سوم رسيد و پس از پيروزی بر اين کشتی گير، در کشتی دوم به بسيک کودوخوف از روسيه باخت و با شکست کودوخوف در دور بعدی، دباغی حذف شد.


توموهيرو ماتسو از ژاپن با ضربه فنی بر کودوخوف، قهرمان ۲۰۰۷ جهان پيروز شد و به مرحله پايانی راه يافت.


او در راه رسيدن به مرحله پايانی، پيش از پيروزی بر کودوخوف از سد دلشاد منصوراف از ازبکستان، با پيشينه دو بار قهرمانی جهان نيز گذشته بود. اما کشتی گير ژاپنی در مسابقه پايانی با شکست از هنری سجودو از آمريکا به مدال نقره رسيد و سجودو طلا گرفت.


وليکوف از بلغارستان و دلشاد منصوراف از ازبکستان به طور مشترک سوم شدند.


در رقابت های روز دوم کشتی، مهدی تقوی در ۶۶ کيلوگرم و ميثم مصطفی جوکار به روی تشک می روند.


در روز سه شنبه افشين نوروزی تنها تنيس باز روی ميز ايران، با شکست در دور نخست از بوبسيکای ايتاليايی، حذف شد.


XS
SM
MD
LG