لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۳۹

ایران در ششمین روز بازی های آسیایی پنج نشان طلا گرفت


خدیجه آزادپور، بانوی سانداکار ۶۰ کيلويی ايران، سومين مدال طلای کاروان ايران را به گردن آويخت.
خدیجه آزادپور، بانوی سانداکار ۶۰ کيلويی ايران، سومين مدال طلای کاروان ايران را به گردن آويخت.
در ششمین روز از شانزدهمين دوره باری های آسيايی ۲۰۱۰ که در گوانگژوی چین برگزار می شود، سرانجام طلسم نشان طلا برای کاروان ورزش ايران شکسته شد و رزمی کارها موفق شدند پنج مدال زرين را نصيب ايران کنند.

پنج طلای پياپی رزمی کارها، باعث شد ايران با جهشی چشمگير از رده پانزدهم جدول، با ۱۰ پله صعود به جمع تيم های صدر جدول بپيوندد.

ايران اکنون با پنج طلا، چهار نقره و هشت برنز در رده پنجم جدول رده بندی مدال ها قرار دارد.

شرح نشان های طلای رزمی کارهای ايران در پنجمين روز از بازی ها، به ترتيب کسب مدال، در زير آمده است.

عليرضا نصرآزادانی - تکواندو

اين تکواندوکار با تجربه که در ۷۴ کيلو مبارزه می کند، ابتدا در فينال زودهنگام، جانگ کيونگ هان از کره جنوبی را ۴-۲ شکست داد. سپس با پيروزی مقابل نماينده چين راهی دور بعد شد.

در اين مسابقه تکواندوکار چينی به خاطر حرکت غير ورزشی در جريان مسابقه از سوی داوران ديسکاليفه شد.

نصر آزادانی در گام بعدی مقابل کريموف از تاجيکستان ۱۰ بر ۲ پيروز شد. اين تکواندوکار تکنيکی، در فينال بر نماينده ازبکستان با نتيجه‌ ۱۱ - ۲ غلبه کرد.

يوسف کرمی - تکواندو

مدافع عنوان قهرمانی بازی های آسيايی، در المپيک پکن نيز می توانست نماينده ايران باشد اما با صلاحديد فدراسيون تکواندو، هادی ساعی جای او را در تيم اعزامی گرفت.

کرمی در نخستين ديدار به مصاف عبدالکريم از بحرين رفت و ۷-۲ به برتری رسيد. در نيمه نهايی، مقابل چين مبارزه کرد و ۳-۰ از سد رقيب خود گذشت.

در فينال وزن ۸۷ کيلوگرم، يوسف کرمی در ديداری نزديک که اعتراضات مربيان کره جنوبی را هم در پی داشت، ۴ - ۳ حريف خود را از پيش رو برداشت و دومين مدال طلای کاروان ورزش ايران را به دست آورد.

خديجه آزادپور - ساندا

بانوی سانداکار ۶۰ کيلويی ايران، سومين مدال طلای کاروان ايران را به گردن آويخت.

او پس از غلبه بر حريفانی از کره جنوبی و ويتنام، در نيمه نهايی نيز رقيب تايوانی را شکست داد. رقيب فيناليست او اهل هندوستان بود که او هم نتوانست نوار پيروزی های دختر طلايی ايران را قطع کند.

آزادپور پس از کسب مدال طلا به خبرنگاران گفت: «اين مدال حاصل ۹ ماه تلاش شبانه ‌روزی من بود. هر کس من را می ديد می گفت طلا می ‌گيری.»

محسن محمدسيفی – ساندا

چهارمين مدال طلای ايران را نماينده ۶۰ کيلوی ساندا نصيب خود کرد. او در دور نخست بر اندونزی غلبه کرد. در مرحله يک چهارم نهايی مقابل نپال به پيروزی رسيد. سپس از سد هندوستان گذشت تا به فينال برسد.

محمدسيفی در فينال با نتيجه ۲-۰ مقابل ساندا کار کره جنوبی به برتری رسيد تا روی سکوی نخست قرار بگيرد.

او به خبرنگاران گفت: «هفت ماه تمام را با فکر طلا می خوابيدم. اما مطمئنم اگر زحمات حسين اوجاقی سرمربی تيم نبود، هيچ وقت طلا نمی‌گرفتم.»

حميدرضا قلی پور - ساندا

طلای ۷۵ کيلوگرم هم به ايران رسيد. حميدرضا قلی ‌پور در دور نخست هندوستان را شکست داد. سپس مالزی را مغلوب کرد و با برتری مقابل نماينده ميزبان، راهی فينال شد.

قلی پور ديدار فينال به مصاف نماينده‌ پاکستان رفت و ۲-۰ پيروز شد تا پنجمين مدال طلای کاروان ايران را به گردن بياويزد.
XS
SM
MD
LG