لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۸

روزنامه هاى دوشنبه ايران؛ ۱۷ آبان ۱۳۸۹


روزنامه تهران امروز از «كشته شدن يك پزشك ديگر در تهران» خبر داده و نوشته است كه اين پزشك «پيش از ظهر روز يكشنبه در شهرك گلستان تهران به ضرب گلوله كشته شد.»

اين روزنامه اسم پزشك كشته شده را ذكر نكرده اما نوشته كه «با گزارش اين موضوع به مركز فوريت‌هاى پليسى ۱۱۰ و اعزام تيم صحنه پليس آگاهى به محل، تحقيق در اين زمينه آغاز شده و جزئيات مربوط به پيگيرى اين حادثه متعاقبا اعلام خواهد شد.»

اين سومين پزشكى است كه از ابتداى مهرماه تاكنون بر اثر شليك گلوله در تهران كشته مى شود. پيشتر دكتر عبدالرضا سود بخش دانشيار دانشگاه علوم پزشكى تهران و دكتر غلامرضا سرابى متخصص قلب به فاصله يك روز و به ضرب گلوله در تهران كشته شده اند.

روزنامه تهران امروز «در حاشيه قتل سومين پزشك» گزارشى تحليلى از تهديد و فشارهاى مختلف بر پزشكان منتشر و تاكيد كرده كه «اضطراب در جامعه پزشكى به ضرر بيماران است.»

محمدرضا طاهريان، عضو هيات‌مديره انجمن دندانپزشكى ايران در اين گزارش تحليلى نوشته است: «واقعيت آن است كه مسئله تهاجم به پزشكان در اشكال مختلف حقوقى، تبليغاتى وفيزيكى موجب ايجاد اضطراب و احساس نبود امنيت در جامعه پزشكى شده است.»

همزمان روزنامه جام جم هشدار «بسيج جامعه پزشكى» به پزشكان و پرسنل و دانشجويان دانشگاه «منحل شده» علوم پزشكى ايران را در ارتباط با برگزارى تجمعات اعتراض آميز نسبت به دستور انحلال اين دانشگاه منتشر كرده است.

«بسيج جامعه پزشكى» در بيانيه خود تاكيد كرده كه پزشكان و استادان دانشگاه علوم پزشكى ايران بايد «از شركت در تجمعات» اعتراض آميز نسبت به انحلال اين دانشگاه از سوى دولت «پرهيز» كنند.

علاوه بر انحلال دانشگاه علوم پزشكى ايران از سوى دولت محمود احمدى نژاد، مجلس شوراى اسلامى نيز دو روز پيش فعاليت همزمان پزشكان در بخش خصوصى و دولتى، و نيز داشتن مطب از سوى پزشكانى كه در استخدام بيمارستان ها يا مراكز آموزش پزشكى دولتى هستند را ممنوع كرد.

«اصرار احمدى نژاد بر خروج پنج ميليون نفر از تهران»

روزنامه هاى خراسان، ابتكار و تهران امروز از «اصرار محمود احمدى نژاد بر خروج حداقل پنج ميليون نفر از استان تهران» خبر داده اند.

به نوشته روزنامه ابتكار، محمود احمدى نژاد با بيان اين كه «بايد از كل استان تهران حداقل پنج ميليون نفر را منتقل كنيم و از شهر تهران نيز بايد حدود سه ميليون نفر بروند» خطاب به مديران استان تهران گفته است: «اكنون در شهر تهران بيش از هشت ميليون نفر و در استان تهران حدود ۱۲ ميليون نفر زندگى مى‌كنند اين تعداد جمعيت يعنى چى؟ يعنى فشار عصبى و اتلاف وقت، ترافيك، آلودگى هوا و يعنى زندگى در قفس‌هايى به نام برج و آپارتمان، يعنى كاهش توليد و افزايش مصرف.»

روزنامه ابتكار همچنين نوشته كه «احمدى نژاد در بخش ديگرى از سخنان خود با انتقاد از هزينه مترو از زمان ساخت تا كنون پرداخت و اين در حالى است كه بخشى از اين هزينه در زمان رياست خود وى بر شهردارى تهران مصرف شده است.»

اما روزنامه تهران امروز علاوه بر چاپ اظهارات احمدى نژاد طى سرمقاله و نيز گزارشى درباره هزينه مترو پاسخ او را نيز داده است.

اين روزنامه ضمن انتقاد شديد از احمدى نژاد به خاطر مشكل تراشى در مقابل خدمات رسانى به مردم تهران، خطاب به وى نوشته است: «همه مى‌دانيم و شما بهتر از همه كه اين شهر بزرگ استحقاق بيشتر از اينهارا داشت و شما با مردانى كه براى حل معضلات اين شهر كمر همت بسته بودند، يار نبوديد. به هزار دليل و توجيه. به هزار قانون و ضد قانون.»

اين روزنامه نوشته است: «آقاى احمدى ‌نژاد در برابر مشكلات تهران صورت مسئله را پاك نكنيد. راه را اشتباه مى‌رويد. با مردم اين شهر مهربان باشيد. اينجا تهران است.پايتخت جمهورى اسلامى ايران.»

تهران امروز همچنين ادعاى احمدى نژاد عليه متروى تهران را رد كرده و با تاكيد بر اينكه «متروى تهران ارزان‌ترين متروى جهان» است، نوشته كه «در حال حاضر متروى تهران با ۱۲۵ كيلومتر و ۷۵ ايستگاه در حال خدمات رسانى به شهروندان و بسيارى از اهالى شهرهاى مجاور تهران است كه با يك حساب سرانگشتى مى‌توان دريافت كه در طول اين ۲۳ سال تنها چهار هزار و ۳۷۵ ميليارد تومان براى آن هزينه شده است.»

اين روزنامه نوشته است: «آخرين متروى ساخته شده در منطقه يعنى متروى دوبى در هر كيلومتر ۷۵ ميليون دلار هزينه برداشته اما ظرفيت متروى تهران دو برابر متروى دوبى است و در كشورهاى مختلف جهان مترويى با ظرفيت متروى تهران حداقل با قيمتى در حدود ۱۰۰‌ميليون دلار در هر كيلومتر ساخته مى‌شود اما متروى تهران تابه‌حال به ‌طور متوسط حدود ۳۵ ميليون دلار در هر كيلومتر هزينه در بر‌داشته است.»

«كاهش شمار حاميان دولت در شوراى مركزى فراكسيون اصولگرايان»

روزنامه خبر از «پيروزى قاطع على لاريجانى » در انتخابات درونى فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراى اسلامى خبر داده و نوشته كه لاريجانى با غلبه بر حاميان دولت بار ديگر به رياست فراكسيون اصولگرايان مجلس شده است.

به نوشته اين روزنامه، على لاريجانى با ۴۴ راى حائز بيشترين آراى اعضاى شوراى مركزى فراكسيون اصولگرايان مجلس شد در حالى كه حاميان دولت با تمام قوا و برنامه‏ ريزى گسترده اى براى در اختيار گرفتن مديريت فراكسيون اصولگرايان مجلس اقدام كردند اما «شهاب‏ الدين صدر، اسماعيل كوثرى و محمدابراهيم نكونام به ترتيب از على لاريجانى، محمدحسن ابوترابى‏فرد و محمدرضا باهنر شكست خورده و در نهايت «اصولگرايان منتقد دولت» بر «اصولگرايان حامى دولت» غلبه كرده و رياست و نايب رييس اول و دوم فراكسيون اصولگريان مجلس را از آن خود كردند.»

روزنامه خبر علاوه بر اين گزارشى آمارى از تغيير آرايش درونى فراكسيون اصولگران مجلس هشتم منتشر كرده و نوشته است: «شمار حاميان دولت در شوراى مركزى اصولگرايان از ۱۲ نفر در سال ۸۸ به ۹ نفر در سال ۸۹ كاهش پيدا كرده است.»

بيانيه «مركز جرايم سايبرى سپاه» عليه سعيد ملك پور پس از برگزارى دادگاه

روزنامه كيهان در شماره دوشنبه خود «بيانيه مركز بررسى جرايم سازمان يافته سپاه پاسداران» را منتشر كرده و در آن بار ديگر اتهاماتى را به بازداشت شدگان «راه اندازى سايت هاى ضد اخلاقى در سال ۸۷» وارد كرده است.

اين بيانيه به فاصله چند هفته پس از برگزارى دادگاه سعيد ملك پور، يكى از كسانى كه در سال ۸۷ از سوى سپاه پاسداران به اتهام «راه اندازى سايت ضد اخلاقى» بازداشت شد، منتشر شده است.

در بيانيه «مركز بررسى جرايم سازمان يافته سايبرى سپاه پاسداران» تنها به نام سعيد ملك پور به عنوان يك ايرانى ساكن كانادا به عنوان يكى از متهمان اصلى اين پرونده اشاره شده و اين زندانى به تلاش براى توليد «محتواى ضد دينى و ضد اخلاقى در فضاى وب فارسى» متهم شده است.

اين مركز وابسته به سپاه پاسداران همچنين خود را «متولى ايجاد امنيت در فضاى سايبر» معرفى كرده و علاوه بر اين كاربران اينترنت در ايران و نيز سايت ها و وبلاگ ها را به «اهانت به مقدسات و اصول و ارزش هاى دين» ، « گردآورى و انتشار محتواى ضد اخلاقى و ضد دينى خارجى»، «آموزش مسائل غير اخلاقى و غير رسمى» و «تحريك جوانان در مسائل جنسى» و مواردى از اين قبيل متهم كرده است.

«حجم واردات دو ‌برابر ميزان ‌صادرات»

روزنامه آرمان خبر داده كه حجم واردات در هفت ماهه نخست سال جارى به دو ‌برابر ميزان ‌صادرات رسيده است.

به نوشته اين روزنامه، بنا بر اعلام گمرك ايران «صادرات غير نفتى در هفت ماهه نخست سال جارى با احتساب ميعانات گازى با ۲۶ درصد افزايش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۷ميليارد و ۴۴۷ ميليون دلار رسيده و در اين مدت انواع كالا به ارزش ۳۴ ميليارد و ۴۸۶ ميليون دلار وارد كشور شده كه اين ميزان نسبت مدت مشابه سال قبل ۲۳.۴ درصد افزايش داشته است.»

اردشير محمدى رييس كل گمرك با اعلام اين آمار گفته است: «افغانستان، هند، امارات متحده عربى، عراق و چين عمده ‌ترين خريداران كالاهاى ايران در مدت ياد شده بوده اند» و «بيشترين ميزان واردات نيز از كشورهاى جمهورى كره ، تركيه ، آلمان ، چين و امارات متحده عربى صورت گرفته است.»
XS
SM
MD
LG